Advies bezoek aan boerderij

25-02-2019 om 14:39 uur

k heb even advies nodig... Mijn zoon (9) is sinds vorige week weer benauwd. Piepen, kraken jullie kennen het wel. De benauwdheid is niet extreem aanwezig maar fit is mijn zoon zeker niet. Woensdag hebben ze een uitje naar de boerderij, uiteraard ga ik mee. Hebben jullie nog tips voor mij? Afzeggen is geen optie omdat hij zich er enorm op verheugd... Er zijn bij hem geen allergieen geconstateerd in zijn bloed. Hij reageert echter wel op hond. Hij puft om 06:30uur 2 puffs salbutamol voor zijn verneveling met hypertoon zout. Of maak ik me te druk? Ik heb verder geen ervaring met allergieen en dit kwam vanuit school spontaan aanwaaien.

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 12:09 uur

Belangrijkste vraag: heeft ie het naar zijn zin gehad? Als het het waard is, moet het kunnen toch voor zo'n kind een keer.

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 12:42 uur

Hij heeft het super naar zijn zin gehad, en hij had dit er zeker voor over.
Ik weet dus ook niet waar hij zo op heeft gereageerd.
Wij hebben er wel voor gekozen om hem wel te laten gaan, maar alleen als ik ook mee ga. Mijn man moet gewoon werken, en ik ben heel flexibel. Ik mag mijn eigen dagen, uren en tijden bepalen mits ik aan mijn uren kom. Verder zijn ze hier op school heel moeilijk met het denken aan medicatie. (Volgens mij heb ik er ook al eens over geschreven) Dat was voor mij nog een heel goed argument om mee te gaan.
Voor zo'n kind is het geweldig om dat te beleven, en ik vind het ook heel erg leerzaam voor hem. Wat dat betreft mist hij al vaak een hele hoop omdat hij het lichamelijk niet vol kan houden, mede door zijn astma en zijn slechtere motoriek.