maart 2019 - Mondzorg

28-02-2019 om 10:58 uur

Puffers, maar ook sommige antibiotica kunnen een droge mond als bijwerking hebben en dat is niet goed voor het gebit. Speeksel gaat namelijk zuuraanvallen tegen en in een te droge mond ontstaan eerder gaatjes.
Als je longmedicijnen gebruikt, is het extra belangrijk om goed te poetsen én goed te spoelen met water ná het inhaleren.

Wat doe jij om je gebit gezond te houden / gaatjes te voorkomen? Heb jij tips om te delen?

Login of registreer om te reageren
28-02-2019 om 12:19 uur

Ik spoel mijn mond na het puffen en puf voor het eten of tanden poetsen. Ik poets twee keer per dag en ga twee keer per jaar naar de tandarts en mondhygiënist. Ik heb veel last van tandsteen, waarschijnlijk door de puffers. Mijn gebit is erg opgeknapt door de gebitsreiniging bij de mondhygiënist.

Login of registreer om te reageren
28-02-2019 om 12:20 uur

Goed poetsen, ragen en evt flossen en naast de tandarts ook naar de mondhygieniste

Login of registreer om te reageren
08-03-2019 om 19:37 uur

Ik poets mijn tanden en spoel mijn mond na puffen of eet wat.
Een droge mond heb ik nooit.
En ga twee keer per jaar naar de tandarts.

Login of registreer om te reageren
09-03-2019 om 08:30 uur

Ik spoel altijd voor en na het puffen en puf voordat ik mijn tandenpoets. Na het poetsen ook altijd goed flossen op advies van de mondhygiënste.
Natuurlijk 2x per jaar naar de tandarts en de mondhygiënste.

Desalniettemin altijd vreselijk droge mond gedurende de nacht, dus ook een glaasje water naast het bed waar ik regelmatig een slokje uit neem en door mijn mond laat gaan. En een Labelostick want door mijn droge mond heb ik ook regelmatig last van gemene kloven in mijn lippen.
Gedurende de dag probeer ik elk uur iets te drinken, water, thee of koffie.

Login of registreer om te reageren
16-03-2019 om 15:18 uur

Ik spoel goed mijn mond na de puf en doe goed mijn tanden poetsen en ga 2x tandarts maar ik hou wel een hele drogen mond.

Login of registreer om te reageren
17-03-2019 om 11:53 uur

Mijn zoon en ik spoelen allebei de mond na het puffen, of we eten wat. Mijn zoon gebruikt heel veel puffs en daardoor worden zijn tanden snel geel en vies door de tandsteen ondanks dat we hem 2x zn tanden laten poetsen per dag. Hij gaat iedere 3 maanden naar de tandarts en mondhygienist.

Login of registreer om te reageren
17-03-2019 om 13:36 uur

Ik spoel ook na het puffen. 2 x per jaar naar de tandarts en om de 3 a 4 maanden de mondhygiëniste. En verder gebruik ik tandenstokers. Ik heb wel gemerkt dat ik gauwer tandsteen krijg sinds ik puf. :(

Login of registreer om te reageren
02-05-2019 om 10:45 uur

Ik spoel en gorgel goed na elke puf, maar toch vaak last van een droge mond. Gebruik van bioxtra tandpasta en mondgel.....

Login of registreer om te reageren