Emigreren vanwege astma, wie heeft ervaring en waarnaartoe???

14-09-2008 om 20:01 uur

Hallo allemaal,

wij zijn op zoek naar mensen die ervaringen hebben met emigreren naar het buitenland of zijn verhuisd vanwege de astmatische problemen naar een ander deel van Nederland. Onze dochter heeft zware astma en uit alle onderzoeken die er tot nu toe gedaan zijn is de prikkel van de aanvallen nog niet gevonden. De medicatie is dusdanig hoog dat het verhogen ervan geen optie is :-( We wachten nog op de uitslag van een aantal onderzoeken maar willen ons vast oriënteren voor het geval daar niks uitkomt. Wij wonen nu in de Randstad in de buurt van Den Haag. Als we de knoop doorhakken willen we niet te lang wachten omdat de kids nu nog relatief jong zijn (5 en 2,5). Wij zouden graag in contact komen met mensen die vanwege astmatische klachten zijn verhuisd naar een ander deel van Nederland (waar naartoe) of naar het buitenland (welk land/streek/provincie).

Richard & Elvira

Login of registreer om te reageren
18-06-2009 om 15:39 uur

Ik wil graag nog even reageren.

Ik woonde in Arnhem en ben vanwege de liefde verhuisd naar Heemskerk. Lekker aan zee en ik had goede hoop dat mijn klachten minder zoudeen worden.

Niks was minder waar! Het werd in mijn geval juist erger. Kwartje viel al snel dat dit door de Corus Hoogovens zou komen. Veel gezocht op internet en er kwamen allerlei artikelen naar boven die heel duidelijk wezen in de richting van Corus. Ik kon elke dag de vensterbanken schoon maken van een laag zwartig stof. De roosters boven de ramen zaten altijd vol!

Wij zijn daarom verhuisd naar Westbeemster (polder, tussen Purmerend en Hoorn in) en ik kan je zeggen............wat een verademing! Het gaat hier zelfs veel beter dan in Arnhem!

We zitten tussen de koeienboeren, tulpenvelden en agragrische grond.

En in het buitenland........ik stap het vliegtuig uit op plek van bestemming en kan de medicatie vergeten. USA, Australie of Canada. (behalve Bangkok daar werd het erger, maar dat is ook een stad apart  ;))
Ook wintersport in Oostenrijk is super. Zeker in de winter op bepaalde hoogten vriest alles kapot en heb ik nergens last van.

Succes!!

Login of registreer om te reageren
20-06-2009 om 10:16 uur

ik ben zelf ooit met school naar oostenrijk geweest,
en kwam daar er achter, dat ik zonder medicatie heerlijk daar kon skiien.
ik was dit niet gewent, aangezien ik thuis dagelijks medicatie moest nemen, en dan ook benauwd was.
In oostenrijk had ik nergens last van! we hadden een huisje in de bergen, en skiien is boven op de berg, en het was heerlijk!
zoals andere mensen al zeiden; ga misschien eerst op vakantie.
mijn astma is gelukkig nog niet zo erg, dus ik blijf nu nog in alkmaar wonen,
maar wil zeker naar het platteland toe als ik op mezelf mag wonen (ben nu 16 xd)
vrienden van mij wonen daar namelijk, en dan heb ik ook minder last van mijn astma.
ondanks dat ze voor een fabriek wonen.
waar iemand dus de minste last heeft, hangt echt van de persoon zelf af...
succes er mee!

Login of registreer om te reageren
20-06-2009 om 11:56 uur

Ik denk dat alleen vakantie niet genoeg is om er een goed beeld van te krijgen. Je moet dan eigenlijk wel een paar maanden tot een jaar er heen gaan. Maar dat is natuurlijk veel lastiger dan een vakantie.
Ik zelf denk dat ik ooit ook wel ga emigreren, dit is zoiezo wel een soort droom van mij en nu het met mijn astma zo slecht gaat is dat ook wel iets om bij te betrekken en over na te denken.

Login of registreer om te reageren
23-06-2009 om 14:26 uur

Hoi,
Ook wij hebben het er zo vaak over, zullen we alles inpakken en wegwezen. De wintermaanden zijn voor ons slopend ons zoontje van 5, die vanaf dat hij 6 mnd. was constant ziek is aanvallen heeft etc. en dan ons zoontje van 3, die in de wintermaanden bronchitus heeft. Vaak uit wanhoop boek is in de herst en mei-vakantie een vakantie naar de costa blanca in Spanje. Het staat erom bekend, dat het daar geweldig is voor astma-patiënten en inderdaad, ons zoontje van 5 zei in de meivakantie, hier kan ik goed ademen mam, dan schiet je toch wel even vol. Wat ons tegenhoudt is de werkeloosheid, terwijl we hier een bloeiend eigen bedrijf hebben is dit toch erg moelijk om achter te laten. En wat ons bezighoudt is wat moeten we daar dan gaan doen?? voor werk. Voor de rest is het daar heerlijk. Als ik je een tip mag geven, ga er eens op vakantie, boek een vlucht via ryanair naar alicante is niet duur, de autohuur is niet duur en op internet kun je superveel appartementen en huisjes vinden. Het is daar het schoonste stukje Europa echt het is er heerlijk.
Groet,
Mariska

Login of registreer om te reageren
30-06-2009 om 12:23 uur

Hallo
Over emigreren kan ik je vertellen dat sinds we in Spanje wonen de astma is weggebleven,mijn vrouw had astma in noord-brabant zo erg dat ze in de wao geraakt zou zijn gekomen,prednison zou de volgende stap zijn enz.Ze had zeer veel benauwdheids aanvallen haar vader is er aan gestorven,daarom zijn we naar de costa blanca verhuisd en het resultaat is verbluffend,ze gebruikt geen medicijnen meer en is veel meer acuraat ik denk omdat de hersenen nu veel meer zuurstof krijgen en dat is van de eerste dag af aan,we wonen nu hier 9jaar en het is natuurlijk geweldig.Ik zou zeggen ga het eerst eens uitproberen voor twee weken ofzo maar wacht niet af je hebt perslot vanrekening maar een leven.Maar of dat ook voor jou geld allemaal weet ik niet.In ned ben ik begonnen om zeewater wat ik in Vlissingen ging halen thuis te vernevelen en dat hielp al bij een benauwdheidsaanval je probeerd van alles.oke als je nog wal wilt weten mail maar en succes met alles.

Login of registreer om te reageren
28-02-2019 om 09:15 uur

Hallo,

Ik zou zelf ook graag willen emigreren.
Persoonlijk zit ik te denken aan het zwarte woud of oosterijk zolang het maar hoog ligt.
Wat ik online alleen niet kan vinden is hoe zit het finacieel en hoe je verdere stappen zet.
Dus mijn vraag is of iemand hier enige ervaring mee heeft.

Login of registreer om te reageren
28-02-2019 om 19:40 uur

Ik zou eens kijken naar de eilanden! Zoals op schier rijden bijna geen auto’s en de gemeenschap is veel toegankelijker dan zo’n 20/30 jaar geleden. Naar het buitenland kan natuurlijk ook maar dan zou ik eerst lange vakanties nemen in warme- en koude landen om na te gaan hoe ze erop reageren.
Iig zo snel mogelijk weg daar vanwege de lucht. Rotterdam was laatst nog in het nieuws vanwege de slechte lucht. Platteland is ook niet best vanwege de vele fijnstof en kan ik alleen maar de eilanden bedenken binnen Nederland.

Login of registreer om te reageren
01-03-2019 om 07:41 uur

Zo doe ik het ook benthenoor. Ben veel op de eilanden dn ga regelmatig naar de middenlandse zee ( griekenland, portugal).
Dar doe ik het beter dan thuis

Login of registreer om te reageren
03-03-2019 om 11:23 uur

Zag net dat dit topic al meer dan 10 jaar oud is... Ben wel nieuwsgierig waar ze nu wonen en hoe het nu gaat!

Login of registreer om te reageren