Droge lucht + koude

10-12-2006 om 10:14 uur

Ik heb een aantal jaar in het buitenland gewoont letterlijk in de woestijn en daar had ik praktisch geen klachten van benauwdheid alleen als ik van buiten (+-45-50 graden) naar binnen ging in de erco; 25 graden dan ging ik hoesten en werd ik benauwd.

Ik merk dat ik ook geen last heb qua vochtigheid; alleen in Griekenland waar het wel erg vochtig is in de lucht denk ik dat de astmaaanval mede daardoor erger is.

Klopt het dat droogte in de vochtigheids graag minder klachten geeft en dat kou de klachten verergen?

Wat is jullie ervaring? :)

Login of registreer om te reageren
10-12-2006 om 17:04 uur

Ik kan ook niet tegen droge en vochtige lucht. Ben ook snel benauwd als het de ene dag heel droog en de andere dag heel vochtig is. Die wisseling merk ik meteen.

Kus,
Tessa

Login of registreer om te reageren
10-12-2006 om 19:51 uur

Hier in Davos is de lucht heeeel droog, en nu ook koud, haha..wanneer het onder de -10 komt mogen we niet naar buiten. Dan is het verschil te groot van buiten/binnen. maar inpricipe is de lucht hier heel goed voor astma..

Kus

Login of registreer om te reageren
Moderator
10-12-2006 om 22:06 uur

Ik reageer ook altijd op vochtige lucht zoals mist douche maar ook regen.
x

Login of registreer om te reageren
11-12-2006 om 05:17 uur

Kortom het is vooral het verschil. :)

Login of registreer om te reageren
12-12-2006 om 16:19 uur

ook ik reageer heel erg op koude lucht maar vaak is die hier in nl dan ook behoorlijk vochtig  :+ maar ook kan ik niet goed tegen warme vochtige lucht bijv tijdens het koken en douchen...

@daantje: dat van een sjaal herken ik wel meestal word ik er zelfs benauwder van  :?

groetjes sam

Login of registreer om te reageren
21-02-2019 om 11:00 uur

koude lucht helpt mij juist bij astma

Login of registreer om te reageren
23-02-2019 om 22:08 uur

Ik hen in het algemeen meer last bij vochtige lucht, maar ik heb ook Gemerkt dat vooral de overgang van droge naar vochtige lucht mij parten speelt. Een flinke bui kan mij ineens opbreken......

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 18:11 uur

Ik kan zelf slecht tegen droge en koude lucht. Temperatuurswisselingen (vooral warm naar koud) kunnen me echt nekken.
Maar die vochtige hitte van afgelopen zomer was ook geen pretje.

@Lyn Ik heb sinds kort zo'n luchtwasser, omdat ik van de droge lucht in huis ging hoesten. Dat apparaat brengt de luchtvochtigheid van 35-40 naar 55-60% en voor mij scheelt het een hoop. Ik hoest een stuk minder 's nachts.

Login of registreer om te reageren