Wel of niet naar huisarts (aanhoudende griep)

15-02-2019 om 10:57 uur

Ik heb nu 5 dagen griepverschijnselen. Enorme hoofdpijn, spierpijn, verstopte neus, rauwe keel, etc. Ook hoest ik veel slijm op dat geel en sinds vandaag geelgrijs is. De eerste twee dagen was ik ook benauwd, het leek echt bij de luchtwegen te beginnen (ik had toen nog geen keelpijn of verstopte neus), maar dat is sinds drie dagen een stuk minder geworden (miss ook door ophogen van Symbicort naar 2x per dag ipv 1x per dag 's avonds).

Koorts: maandag 38,4, dinsdag 37,4, woensdag 37,9, donderdag 38,3, vrijdag (vandaag) 's ochtends 38,9.

Verder ben ik niet héél moe (zoals bij oudere longontstekingen/bronchitissen: dat je niet op je benen kunt staan) en ook nog redelijk bij verstand. Maar wel totaal malaiserig. Nu is het morgen weekend en vraag ik me af of ik naar huisarts moet ja of nee. Extra complicatie is dat de huisarts een half uur met de metro is en dat ik helemaal geen zin in zo'n reis heb (ook bang voor nieuwe virussen/bacteriën en vermoeiend). Wat zeggen jullie?

Login of registreer om te reageren
21-02-2019 om 18:05 uur

Grofweg staat voor 1 dag koorts (boven de 38,5) 1 week herstel.
In jouw geval minimaal 3 a 4 weken herstellen. Zeker met een longaandoening.

Login of registreer om te reageren
21-02-2019 om 18:47 uur

Betekent dat dat ik nog 3 weken benauwd en hoesterig zal zijn, naast de moeheid? Ik twijfel een beetje of ik de huis- of longarts moet bellen, ben gewoon erg bang voor een longontsteking of bronchitis. Vandaag naar de bieb gefietst - denk dat ik de komende dagen ook niet moet fietsen, alleen één korte wandeling.per dag misschien.

Login of registreer om te reageren
21-02-2019 om 19:11 uur

Als je twijfelt kan je natuurlijk altijd even langs gaan. Het klinkt wel of je al aan de beterende hand bent.

Ik ben ook ziek geweest en ben nog steeds snel moe en benauwd. De infectie is wel weg maar je astma moet weer tot rust komen en dat kost tijd.

Login of registreer om te reageren
21-02-2019 om 19:40 uur

Gewoon rustig aan doen. Middagdutjes. Dat werk.

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 11:59 uur

10 dagen later, nog steeds te moe om ook maar naar de supermarkt te lopen. Is dat normaal? Zo ongehoord moe (en best kortademig).

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 12:23 uur

Ja dat kan, je kunt na een griep heel lang moe blijven, lekker in het zonnetje zitten en vit d opdoen en de tijd nemen.
Boodschappen laten bezorgen desnoods en vertrouw je t niet dan huisarts bellen maar het lijkt mij gewoon de nasleep van griep.
Je moet je conditie weer opbouwen eerst, dus elke keer een stukje verder lopen enz.
Sterkte! We willen alles altijd snel, maar ziek zijn kost tijd jammer genoeg

Login of registreer om te reageren
25-02-2019 om 12:26 uur

Bij twijfel of als je t niet vertrouwd naar je huisarts gaan. Ik kan niet inschatten wat normaal voor jou is.

En volgens mij twijfel je al lange tijd, duscrap nar je arts. Hij kan oom vertellen hoe lang je meficatie omhoog kan doen, en welke medicatie.
Beterschap

Login of registreer om te reageren
28-02-2019 om 08:55 uur

Dank voor de beterschapswensen, allemaal. @emsepems je hebt gelijk. Ik ben nu 3 weken niet lekker (2 weken geleden een week griep) en het lijkt niet echt vooruit te gaan - ook al ben ik 30 jaar en moet ik dus wel oké kunnen herstellen. Het is alsof mijn longen hyperreactief zijn. Ik ben vooral benauwd na eetmomenten (vóóral na het avondeten en in de nacht - ik heb trouwens Gastric Asthma, maar zo erg reageren mijn longen normaal niet op eten). En ik blijf maar moe. Dus misschien word het tijd voor een stootkuur prednison. Het verraderlijke is dat de benauwdheid bij vlagen komt en dat mijn peakflow best goed is.

Login of registreer om te reageren