Wie ben ik?

11-02-2019 om 13:35 uur

Omdat ik ook al een topic over mijn dochter heb aangemaakt, stel ik mij even voor. Ik ben een vrouw van 43 jaar. Na een moeilijke zwangerschap waarbij ik veel vocht vasthield, tot de laatste maand misselijk ben geweest, erg moe was, werd 10 dagen over tijd na opwekken onze enigste kind, een dochter geboren. Ze had in het vruchtwater gepoept en haar hartje stond stil waardoor ze dus met een zuignap ter wereld is gebracht. Achteraf hoorde we dat bij de controles van de gynaecoloog ook al een paar keer haar hartje stil stond voor even maar omdat ze heel snel weer het hartje hoorde hebben ze daar tijdens ze zwangerschap zich niet ongerust overgemaakt. Toch knaagt het er bij mij nu aan of dit toch ook geen effect op haar longen heeft gehad. Inmiddels is ze 9 jaar en heeft ze geen last van haar hart. Het enige is dat ze enorme astma heeft. Ze gebruikt medicijnen en krijgt fysio. Soms gaat het lange tijd goed maar zodra de griepperiode er is beginnen wij ons hart al vast te houden omdat het dan al vaak vrij snel mis met haar gaat en ze verneveld moet worden of soms een paar dagen in het ziekenhuis moet blijven. Ik hoop op dit forum antwoord op mijn vragen te krijgen en zo te kunnen zien hoe andere het doen met een astma kind.

Login of registreer om te reageren
12-02-2019 om 09:25 uur

Hoi @EmmaK
Wat naar dat jouw kleine dame zoveel last heeft van haar astma. Ik lees dat je je afvraagt of het hartje wat af en toe stil leek te staan de astma heeft veroorzaakt. Dat is heel lastig te beoordelen, maar ik zou die vraag wel los proberen te laten. Zelfs als het zo is, dan nog doe je er nu niets meer aan. Het is ook niet zo dat je er zelf schuld aan hebt! Vergeet dat nooit. Ik hoop dat je hier wat lotgenoten tegenkomt die weten hoe het is om een kindje met astma te hebben. Ik heb zelf astma en COPD, mijn stiefdochter (ook 9 jaar!) gelukkig niet. Het lijkt me intens verdrietig om je kleintje zo benauwd te zien. Sterkte en welkom hier natuurlijk!

Login of registreer om te reageren
13-02-2019 om 07:54 uur

Welkom!
Hier een mama van een 9 jarige (bijna 10 jarige) zoon met astma en een aangeboren longafwijking. Zelf heb ik ook astma.
Wat heftig zeg van der hart.

Login of registreer om te reageren