Verzekeraars vergoeding fysio

16-11-2018 om 12:40 uur

Hallo. Bij mij is vrij recentelijk de diagnose bronchiëctasieën gesteld. In het verlengde daarvan heb ik een verwijzing gekregen naar fysiotherapie. Dit volg ik inmiddels trouw, gezien het belang en ook het rendement. De afgelopen weken staan nu in het teken van een vernieuwde aanvraag fysiotherapie omdat ik mijn maximum aantal "behandelingen"bereikt heb. Volgens mijn informatie zou ik op basis van de chronische longaandoening recht hebben op doorlopende behandelingen, m.a.w ik zou gewoon 2x per week fysio vergoedt moeten krijgen. Dit wordt bevestigd door de verzekeraar en ook het longfonds. Volgens de fysiotherapeut klopt dit niet. Volgens de fysiotherapeut moet de aanvraag gedaan worden op basis van de diagnose COPD en daar is een Gold waarde aan verbonden, die ik uiteraard niet heb want ik heb geen COPD. Nu is er een chronische lijst van Borst waarop bronchiëctasieën vermeld staat ( nr 54 ) maar ook hier in relatie met COPD. Is er iemand , of zijn er mensen, op dit forum die hier ervaring mee hebben, ervaring met de aanvraag fysiotherapie. En een tweede vraag is dan hoe is het bij jullie geregeld ? Heb je doorlopend Fysiotherapie of ook het aantal van de basis verzekering en aanvullende verzekering ? En is bij je bekend op welke basis/ diagnose je de toewijzing hebt gekregen ? Een heleboel vragen realiseer ik mij maar ik zou erg blij zijn als ik wat antwoorden kan krijgen dus bij voorbaat dank

gr
Arnold

Login of registreer om te reageren
21-11-2018 om 19:22 uur

Hoi gorgel 62
Er staat volgend jaar veel te veranderen met betrekking tot de vergoeding fysiotherapie, maar alles wat op de lijst Borst staat valt niet onder de maximalisering voor fysiotherapie 2019. Verder hangt het af waar en hoe je verzekerd ben geef je het advies contact met hen te zoeken.
Succes blije dag Daysy

Login of registreer om te reageren
10-02-2019 om 20:04 uur

Dank Daysy.
Inmiddels heeft de soap een vervolg. IK heb mij uiteraard verder geïnformeerd. Mijn zorgverlener heeft wederom verzoeken tot vergoeding ingediend. Telefonisch blijkt het nog steeds geen probleem om die vergoeding toe te kennen. In de praktijk stuit ik steeds weer op de lijst van Borst waar bronchiëctasieën als sub categorie van COPD vermeld staat en er derhalve een Gold clasificatie. Mijn verzekeraar is IZZ, maar er is een samenwerking aangegaan met VGZ. vanaf dat moment zijn er dit soort problemen. IK ben uitgebreid extra verzekert.
Er komt nu nog een aspect bij. Ik heb namelijk ook reuma. Na een bezoek aan de reumatoloog ben ik bezig met een traject voor een biolocical. Hier is onduidelijk of dit vergoedt wordt. Als je dit uitzoekt wordt je van het kastje naar de muur gestuurd, ook door de verzekeraar. Bijzonder vervelend dus. Daar komt bij dat het een doodeng traject is want door de biological wordt mijn weerstand verlaagd waardoor ik sneller en eerder kans op infecties heb terwijl dat juist het probleem is met bronchiëctasieën. Erg spannend dus

gr

Arnold

Login of registreer om te reageren
14-02-2019 om 17:18 uur

Hoi Gorgel62
Ik hoop dat er inmiddels duidelijkheid us voor je, advies is misschien je longarts een. Induwen verwijzing te laten maken zonder de aanduiding COPD, zodra er copd vermeld wordt is het einde oefening voor de ongelimiteerde behandeling van de fysiotherapie misschien helpt dit.
Succes

Login of registreer om te reageren