ervaringen met flutter

11-07-2007 om 11:09 uur

Hallo allemaal,

Vanmorgen heb ik bij de LR een flutter gekregen en ik was benieuwd naar ervaringen met het gebruik van een flutter. Heeft een van jullie ervaring daarmee.?Ik heb zelf altijd het gevoel slijm achter in mijn keel te hebben wat naar mijn gevoel vastzit. Herkennen jullie dat? Alle reaktie zijn welkom:  :Y

groetjes,

Irene

Login of registreer om te reageren
06-07-2014 om 17:23 uur

Mijn ervaring met de Flutter is echt heel goed.
Slijm kan ik goed los trillen en door te huffen ben ik zo van het slijm verlost.
Ik heb deze flutter besteld en dat verliep allemaal heel goed had het apparaatje binnen enkele dagen in huis.

Groetjess

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 07:48 uur

Even dit topic weer leven in blazen:

Aan het begin van mijn virale infectie dacht de fysio van de longrevalidatie wat vastzittend slijm te horen bij het hoesten en heeft direct een flutter aangevraagd voor me. Afgelopen week heb ik deze gekregen en gister thuis getest. Wat er bij mij gebeurt, is dat het zo’n enorme prikkel geeft dat mijn longen van slag raken en ik in een hoestaanval beland. Zijn er meer mensen die dit hebben? Dit heb ik overigens ook met bubbelen wat ik geleerd heb bij logopedie.

Zijn er meer mensen die zo heftig reageren?

Ik ga het komende week sowieso bespreken, maar ik ben benieuwd of meer mensen dit herkennen:)

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 07:57 uur

Ik zou het zeker met de fysiotherapeut bespreken. Mijne gaf donderdag nog tips hoe je een hoestprikkel kan voorkomen maar dat ging niet over de flutter.

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 08:06 uur

@Daantje ik krijg het ook alleen weg verneveld, want die hoestaanval loopt weer uit in een astma-aanval:(
Dus de flutter laten we maar even aan de kant liggen, ik mocht toen van de logopediste ook niet meer bubbelen, omdat ze me toen te ziek vond. Dus misschien is het nu ook wel zo dat ik eigenlijk te ziek ben en mijn longen er daardoor te heftig op reageren ofzo?

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 08:16 uur

Misschien voor nu beter om de fysio te laten comprimeren en verder te huffen, ondersteunen en ademhalingsoefeningen voor het slijm en dan de flutter voor onderhoud als de infectie weg is en je dan nog slijm hebt. Ik heb ook een tijdje gebubbeld maar niet voor het slijm.

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 08:21 uur

Ja inderdaad!
Ik gebruikte het bubbelen ook niet voor het slijm, maar het had toevallig hetzelfde effect dus vandaar de vergelijking:p en ben beetje wazig in mijn hoofd dus krijg ook niet echt getypt hoe ik het bedoel:(
Tnx voor het meedenken!

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 08:29 uur

Hallo Nckiie,

De flutter vereist enige oefening bij de fysio voor het goed gaat. Ik vond hem ook niet prettig en gebruik nu de Acapella. Deze is er in kinder en volwassene versie. Geeft hetzelfde resultaat als een flutter. Het voordeel van de Acapella is dat je hem kunt instellen van "licht tot zwaar" blazen afhankelijk van je conditie en je hoeft niet op je houding te letten, hij doet het of je nu ligt of zit.
Op internet is informatie te vinden.
Succes met overleggen bij de fysio.

Groetjes,

Spirit

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 09:39 uur

@Spirit dankje voor je reactie. Volgens de fysio deed ik het al goed, ik ga eens zoeken op die acapella:)

Login of registreer om te reageren
11-02-2019 om 06:47 uur

@Nckiie, ik heb er al lange tijd één, maar ik ging er aldoor ook van hoesten en ook hyperventileren.... bleek dat ik het altijd met teveel kracht heb gedaan.
Op Beatrixoord nu geleerd om heel zacht te blazen, en vooral niet te lang (ong. 3 x 5 sec)

Login of registreer om te reageren
11-02-2019 om 07:25 uur

@Teske tnx! Ik deed het inderdaad al 3-5 seconde en moest gewoon uitademen, maar ik heb straks een afspraak bij de fysio dus dan ga ik het meteen bespreken:)

Login of registreer om te reageren