Documentaire Geen Adem - De wereld van astma

15-11-2018 om 10:03 uur

Hallo allemaal!

Vorig jaar heb ik in astmacentrum Heideheuvel gezeten. Helaas werd ik daarna weer ziek en is mij gevraagd om na te denken over Davos.

Tijdens mijn verblijf in de Eik ontstond het idee om een documentaire te gaan produceren over astma.
Ook omdat er vaak onbegrip is naar de patiënten. Even een pufje en weer door zit er voor velen van ons niet in.
Het is immers een onzichtbare ziekte.

Inmiddels zijn we een jaar verder en is het idee tot een werkelijke productie uitgegroeid. De opnames gaan volgende maand al van start. Aan deze documentaire doen een aantal (oud)-Heideheuvel patiënten mee.

Geen Adem is een korte documentaire die gaat over het leven met astma. In deze film zullen verschillende onderwerpen naar voren komen, waaronder:

• Het leven met astma in het dagelijks leven
• Revalidatie
• Leven met astma in de schijnwerpers
- Een topsporter met astma

Doormiddel van deze documentaire hopen we meer begrip te krijgen voor een onzichtbare ziekte.

We willen wat actiever worden op onze Facebookpagina zodat we meer patiënten erbij kunnen betrekken. Hiervoor zijn we nog opzoek naar astmapatiënten die een vlog/blog willen insturen naar ons. Dit kan naar info@lth-productions.nl

Lees meer over Geen Adem op onze website
http://www.lth-productions.nl/films/de-wereld-van-astma/

Groetjes,

Lorena Hoogendijk
Astmapatient en filmmaker

P.S.
Dank moderatoren, fijn dat dit geplaatst mocht worden.

Login of registreer om te reageren
15-11-2018 om 10:15 uur

Wat goed dat je deze documentaire maakt! Ben erg benieuwd wat er uit komt! Zelf ben ik niet zo goed in schrijven maar ik lees hier genoeg stukken die ontzettend mooi geschreven zijn! Dus dat moet wel goed komen denk ik zo!

Login of registreer om te reageren
16-11-2018 om 15:57 uur

Ook ik ben zeer benieuwd hoe de documentaire eruit gaat zien.

Lijkt mij buiten de reguliere info kanalen een welkome aanvulling en vooral een voorlichting voor mensen die niet weten hoe het is om een chronische longaandoening te hebben.

Succes makers

Login of registreer om te reageren
04-01-2019 om 23:21 uur

De documentaire is inmiddels af. Deze gaat binnenkort in premiere voor pantienten, behandelaars en geïnteresseerde.

Login of registreer om te reageren
05-01-2019 om 12:15 uur

@DeWereldVanAstma

Hallo,

Kan iemand mij zeggen wanneer en hoe ik de documentaire kan zien?

Alvast dank.

Groeten,

Boemer

Login of registreer om te reageren
05-01-2019 om 19:20 uur

Ik ben ook erg benieuwd naar de documantaire!
Zou hem graag zien en delen met mijn omgeving

Login of registreer om te reageren
06-01-2019 om 09:06 uur

Ik ben ook benieuwd!

Is de documentaire vrij toegankelijk en vrij te delen?

Login of registreer om te reageren