Heb er zo genoeg van :(

11-01-2019 om 10:48 uur

Het is gewoon weer heel erg kl**te benauwd, veel slijm, heb er zo genoeg van steeds als ik denk het gaat wat beter wordt het ineens anders. Voel me ook erg in de steek gelaten huisarts en assistente prutsen ruim 5 maanden met allerlei verschillende dosis ventolin en seretide.
Kom ik na aandringen bij de longarts puf ik helemaal verkeerd ik zeg ja zo moest het van de apotheek niet dus.
Longfoto, scan van de longen ivm een verdacht plekje dat gelukkig niets was, goede longfunctietest [ met seretide en ventolin] provocatietest [wat een ellende] reageerde ik pas heel laat.

Ik heb wel slaaptest gehad en is er slaapapneu gecontateerd volgens de longarts kon dit veel benauwdheid veroorzaken overdag, nou dus niet want ben nog benauwd. Ze zei zelfs kan er geen astma van maken ik zeg en wat dan met die pufs?
Nieuwe spirometrie zonder pufs maar lukt t niet weer beginnen dan houden we t op astma 8-| Inmiddels 3 keer geprobeerd te stoppen zelfs test een maand uitgesteld, het lukt niet ik wordt heel benauwd en zit vol slijm.
Ik bel ziekenhuis want dat had de longarts gezegt ik krijg te horen longarts belt terug moet nu nog bellen X(

Ik heb gisteren terug gebeld en er op aangedrongen dat er iets moet gebeuren en dat ik naar de longverpleegkundige wil en dat mocht kan er volgende week donderdag heen.

Ik krijg totaal geen begeleiding je wordt met een dosis pufs naar huis gestuurd en zoek t maar uit erg jammer dat het zo moet. Ze moesten eens weten hoe benauwd ik het soms heb ja met een goede longfunctie met longen die er goed uitzien en met weinig reactie op histamine maar ik ben wel heel benauwd en het vliegt van hot naar her van prima voelen tot als een vis happend naar adem zitten.

Wellicht zit ik ook helemaal niet op de goede medicatie want inmiddels vertrouw ik nergens meer op :(
Moest t even kwijt sorrie.

Login of registreer om te reageren
29-01-2019 om 17:25 uur

Mariejan ook ik kan niet tegen ventolin en krijg er ademnood van. Eerst ga je dan meer gebruiken omdat je denkt ziek te worden tot je tot de ontdekking komt dat je er niet tegen kan!

Login of registreer om te reageren
29-01-2019 om 18:15 uur

Dankje Stefanie ik neem dat ook mee naar de longarts. Ik herken veel in jullie verhaal.

Login of registreer om te reageren
29-01-2019 om 20:44 uur

Toen ik het aangaf bij mijn longarts zei hij gelijk dat t vaker voorkomt en gaf bricanyl, die had ik in t verleden gehad en vroeg ik weer terug. Daar kan ik dan weer wel tegen. Het is echt per persoon verschillend.

Login of registreer om te reageren
08-04-2019 om 07:45 uur

Ventolin gebruik ik inmiddels bijna niet meer en ben stuk minder benauwd. Het afbouwen van de seretide gaat problematisch krijg meer klachten maar zet wel door wil wel eens een longfunctietest zonder hebben en eindelijk eens een diagnose hebben.
Afbouwen geeft klachten stem weg hoesten, slijm benauwder, mijn slaapapneu is wat hoger.
Ik heb longtesten gehad ook de vreselijke histaminetest terwijl ik naderhand hoor ja met seretide zijn de testen onbetrouwbaar, waarom doen ze t dan denk ik en waarom geef je me eerst zonder test seretide.

ooit zal het wel goed gaan komen.

Login of registreer om te reageren
22-04-2019 om 08:37 uur

Je moet de goede arts hebben helaas. Ik had er hier 2. Een lachebek en een drama queen. Kwam ik bij de lachebek dan zei ze ooo jij hebt prednison nodig. Precies wat ik wilde. Bij de drama queen moest ik direct vervoer regelen anders liet ze een ambulance komen en moest ik naar het ziekenhuis wat ik totaal niet nodig vond. Zaterdag moest ik naar de huisartsen post omdat ik na 3 dagen prednison het gevoel kreeg dat ik ging stikken had ik boven op de astma aanval een longontsteking erbij. Toen wilde ik graag naar het ziekenhuis maar werd ik weggestuurd met aan ab kuur omdat ik niet zo ziek oogde. Echter dat stikgevoel komt pas begin van de avond evenals de koorts. Vernevelen had misschien nog een nacht angst voorkomen. Maar ik snap ook wel het is zo ongrijpbaar als je niet echt een zieke indruk maakt wat te doen. Puffers ik word er gek van. Ventolin werkt niet heb nu atrovent die ik zelden gebruik. Alleen nu ik longontsteking erbij heb moet ik wel en vraag ik me af of daar die idiote moeheid ook vandaan komt. Alvesco is het enige wat ik verdaarg. Alle andere puffers gaan goed tot 2 dagen later dan kan ik van moeheid mijn bed niet meer uit. Niet bestaande bijwerking dus het blijft al jaren zoeken. Ik heb jaren maar niks meer gebruikt maar kreeg toen mijn hypotheek niet meer rond wegens onder behandeling dus gebruik nu maar weer de alvesco en ga voor de longfunctie controles. Het blijft zoeken en je leven maar aanpassen aan de omstandigheden. Zo niet willen leven ken dat van toen ik met die puffers aan het klooien was. Bedenk je maar dat er weer betere tijden komen. Je leert accepteren en dan vindt je vanzelf een nieuwe manier van leven die heel blij maakt.

Login of registreer om te reageren