Emanuell

28-01-2019 om 20:25 uur

Hoi, vlak voor de Kerst heb ik longontsteking gekregen. Ik vermoed dat ik het al een tijd had eigenlijk. Ik heb van de huisarts pillen gehad, en ben na de Kerst weer gaan werken. Maar ik voel me beroerd. Ik ben constant duizelig, missleijk en in de war. Ik sta voor de klas, op zich al een zwaar beroep. Ik heb mijn hoofd niet onder controle. Ik kan woorden niet vinden, maak fouten, laat dingen uit mijn handen vallen, heb geen kracht en dit zal er niet mee te maken hebben, vreselijke, afschuwelijke nachtmerries. Ik ben doodop. Mijn huisarts zegt dat ik genezen ben van de longontsteking. Maar ik lag net op bed en had het zo benauwd en was in paniek, dat ik in mijn broek geplast heb.
Zou een van u/jullie met mij willen praten, uitleggen of dit normaal is? Ik raak er nog erger van in paniek dan ik al ben.

Login of registreer om te reageren
29-01-2019 om 07:45 uur

Ben geen arts (duurt vaak even voordat ze reageren) maar een longontsteking heeft veel tijd nodig om goed te genezen, en zeker voordat je je weer wat beter voelt... meen toch zo'n 6 weken. Bij mij duurde het zeker 2 maanden voordat ik me weer wat beter voelde. Gun jezelf de tijd om te herstellen... luister naar je lichaam die geeft wel aan wat je nu wel of niet kan! Als je het niet vertrouwd toch weer aan de bel trekken!

Sterkte!

Login of registreer om te reageren
29-01-2019 om 10:50 uur

Beste Emanuell,

Wat vervelend dat je je nog steeds zo naar voelt. Als je erover wil praten dan mag je altijd met ons bellen op telefoonnummer 033-4341212. Je kunt dan even vragen naar de Advieslijn.

Zoals Teske al schrijft duurt het herstel van een longontsteking soms behoorlijk lang. Dit hangt af van leeftijd en conditie en of je een andere longziekte hebt, maar veel mensen voelen zich na drie tot zes weken nog steeds niet fit. Voldoende rust nemen bevordert het herstel. Je voelt zelf het beste wat je lichaam aankan. Goed naar je lichaam luisteren hoe ver je kan gaan is van belang.

Omdat je nog steeds zo benauwd bent kun je natuurlijk ook je huisarts nog eens vragen om naar je longen te luisteren.

Verder kun je op onze website de brochure ‘Hoe herstel ik van een longontsteking’ bestellen: https://bestellen.longfonds.nl/product/boekje-longontsteking/
Hierin staat ook veel informatie.

Beterschap,

Met vriendelijke groet,
De Advieslijn

Login of registreer om te reageren