Niet allergische astma medicatie

06-10-2018 om 10:47 uur

Goedemorgen,

Bij mij is niet allergische astma ontdekt en ik krijg daar als medicatie Symbicort voor. Ik vraag mij af of deze medicatie volstaat voor mijn astma. Wat voor medicatie krijg je voorgeschreven als je dit soort astma hebt?

Met vriendelijke groet,

Roos Lefevre.

Login of registreer om te reageren
12-01-2019 om 07:09 uur

@Margriet10 mijn neusslijmvlies produceert veel slijm, maar bij mijn longen hoest ik alleen slijm op bij een luchtweginfectie. Ik slik onderhoudsantibiotica en heb inderdaad wel de nodige kuurtjes gehad.
Mijn luchtwegen zijn zeer hyperreactief en geven ook veel problemen ja:( maar qua slijmproductie is het daar weer nihil

Login of registreer om te reageren
12-01-2019 om 12:48 uur

@Nckiie .ik heb zelf ook hyperactieve longen en heb daar ook problemen mee. Het is duidelijk dat elk probleem met de longen weer anders reageert.

Login of registreer om te reageren
12-01-2019 om 18:27 uur

@Teske ( Ja, herkenbaar, het begint bij mij ook vaak in de bijholten, ben hier al twee keer aan geopereerd). Hoe ben jij geopereerd als ik vragen mag? Ik hoop dat het nu wat beter met jou gaat.

Login of registreer om te reageren
13-01-2019 om 05:48 uur

@Margriet10 , ik heb twee keer een infundibulotomie gehad... bijholten schoonmaken en de openingen groter maken van neus naar bijholten. Het zat beide keren echt helemaal dicht... de laatste keer is ook mijn neus recht gezet dat was 3 jaar geleden... bij de laatste controle was alles gelukkig nog goed open!

Login of registreer om te reageren
02-05-2019 om 08:05 uur

Ik heb atrovent en sinds kort foster erbij. Na een maand moet het merkbare verbetering geven. Vandaag een mindere dag. Hoesten... Slijm prikkels...

Login of registreer om te reageren