Benralizumab / Fasenra

08-01-2019 om 17:29 uur

Hallo,
Graag zou ik van medepatiënten willen horen wat hun ervaringen zijn met het medicijn Benralizumab / Fasenra.
Ik heb zelf eosinofiele astma en neus-/ oorpoliepen.
Graag wil ik weten of jullie na het gebruik van dit medicijn minder last hebt van de poliepen en de daarbij behorende klachten.(voorholte ontstekingen, geen reuk en verminderde smaak)
En of je astmaklachten ook verminderen, meer energie bijvoorbeeld.
Ik heb tot nu toe redelijk goed gereageerd op de Mepoluzimab/ Nucala. Alleen verdwijnen de neus-/ oorpoliepen niet met dit medicijn en de hoop is dat dit bij Beralizumab/Fasenra wel gebeurd.

groetjes,

Kitty

Login of registreer om te reageren
08-01-2019 om 17:42 uur

Ik hoorde dat het nieuwe medicijn dupilumab ook werkt tegen neusklachten. Dat is nog niet geregistreerd voor astma maar komt in de loop van 2019. Met benralizumab heb ik geen ervaring.

Login of registreer om te reageren
08-01-2019 om 19:10 uur

Dank je voor de tip ik houd deze naam in gedachten Daantje.

Login of registreer om te reageren
25-01-2019 om 10:43 uur

Ik heb nu al 3 x start Benralizumab /Fasenra gebruikt en ben nu met mijn 2 maandelijks dosis bezig en voel mij erg goed er bij
Heb zelf Late-onset ernstig refactair corticodependent eosinofiel corticoïd afhankelijk astma met ernstige bronchiëctasiën en nu kan ik gelikkig 2 maanden bijna alles weer doen

Login of registreer om te reageren
29-01-2019 om 19:47 uur

Fijn dat het zo goed werkt bij jou vdHel. Ben benieuwd of je de klachten had die ik ook heb in bovenstaande bericht en/of die nu minder zijn geworden. Ik hoor het graag. Ikzelf start waarschijnlijk volgende week, zou deze week maar helaas griep gekregen. Ik moet dus nog even geduld hebben.

Login of registreer om te reageren
15-09-2019 om 10:49 uur

Sinds het voorjaar, na lang tobben en div opnames is er gestart met Fasenra.
Voel me erg goed, geen bijwerkingen tot op heden. Nu de 2 maandelijkse injecties.
Ik heb er veel over gelezen en na 28 weken kan je pas echt zeggen of het helemaal werkt. So far so good!

Login of registreer om te reageren
21-02-2024 om 17:30 uur
Reactie op KittyZ

Fijn dat het zo goed werkt bij jou vdHel. Ben benieuwd of je de klachten had die ik ook heb in bovenstaande bericht en/of die nu minder zijn geworden. Ik hoor het graag. Ikzelf start waarschijnlijk volgende week, zou deze week maar helaas griep gekregen. Ik moet dus nog even geduld hebben. 
 

Ben je al verlost van de poliepen in je neus?

Login of registreer om te reageren