Beclomateson

01-01-2019 om 10:17 uur

Omdat ik me aldoor beroerder voelde, maar wel opveerde met Prednisolon, heb ik nu Becomateson puff gekregen. Zit ook iets van prednison in. Heb het nu drie weken, maar merk niet echt iets. Zou na 10 dagen effect moeten sorteren. Iemand bekend mee?

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 19:51 uur

Zelf gebruik ik twee keer daags Mometason neusspray (Mometasonfuroaat) als ontstekingsremmer is enigszins vergelijkbaar volgens mij. Bij mij staat in de gebruiksaanwijzing dat het heel soms een maand kan duren voor het gewenste effect bereikt is.

Misschien nog even aankijken en andere met de behandelaar contact op nemen. Succes en beterschap.

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 20:00 uur

Beclometason is de stofnaam van Qvar en de ontstekingsremmer in Foster.

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 20:13 uur

Daantje dank je voor de verduidelijking ... dacht in dit geval dat de Beclometason neusspray bedoelt wordt, die naar ik meen enigszins vergelijkbaar is met de Mometason die ik gebruik. Maar blijkbaar wordt er dus de Qvar aƫrosol bedoeld - al staat dat er niet. Beclometason zit inderdaad ook in de Foster die ik ook gebruik. Verwarrend soms alle benamingen en stoffen die in de medicamenten zitten.

Noot: Heb ook meer verstand van koken :))

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 21:28 uur

Goed om te horen, nog even geduld dus. Dank voor de reactie.

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 22:35 uur

Wanneer het na 10 dagen effect zou moeten hebben en je gebruikt het al 3 weken zonder effect, lijkt het mij verstandig om even contact op te nemen met je arts.
Omdat het om een pufje gaat en niet om de neusspray.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 22:43 uur

Goudvisje ... bij de neusspray wordt ook van puf gesproken, althans dat staat er bij mij op het etiket van de apotheek. Denk dat ik daardoor op dat spoor werd gezet.

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 22:55 uur

@Marcus, ja zeker ik snapte jouw verhaal ook zeker wel, alleen denk ik dat het verstandig is voor Henni om te overleggen, ik ken de neusspray nl ook maar omdat het om een longpuf gaat had het al moeten werken en dan moet je niet te lang afwachten, althans vind ik :)

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 23:04 uur

Helemaal gelijk in vind ik ook, al zou ze daar toch echt iets van moeten merken denk ik dan.

Las op internet (bijsluiter) wel dat er in de maand van het beginnen er nog een maand lang verbeteringen kunnen optreden. Vindt die bijsluiters en ook diverse medische kompassen niet altijd uitblinken aan helderheid meer bedoeld naar mijn idee als soort "indekking" dan dat het je echt heel veel aan informatie verder helpt.

Kortom het allerverstandigste .. de behandelende arts te raadplegen

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 23:10 uur

Precies, die bijsluiters dekken zich vooral in maar als ze na 3 weken geen verbetering merkt met een longpuf dan zou ik zeker aan de bel trekken, anders ontregelt de benauwdheid teveel, althans dat zou kunnen.
Bij mij hielp bijv foster gelijk..nou ja helpen, het doet iets

Login of registreer om te reageren
01-01-2019 om 23:15 uur

Heb Ventolin, Foster, Eklira en Mometason en nog een hoop zooi...
Kan ik nog wat sturing in aanbrengen, ja die Foster werkt ook direct bij mij.
Moet wel merk middelen hebben bij goedkopere medicijnen (aerosol) gaan mijn longen op hol.

Noot: het is me trouwens nog niet honderd procent duidelijke dat de vraagstelster ook daadwerkelijke de aerosol bedoeld en niet de neusspray!

Login of registreer om te reageren