Vortex voorzetkamer

23-12-2017 om 13:49 uur

Heeft er iemand ervaring met de nieuwe voorzetkamer Vortex? Deze werd me aangeboden bij de apotheek en zou één van de nieuwste zijn. Ik heb hem geweigerd omdat ik goede ervaringen heb met de aerochamber en mijn longarts ook nadrukkelijk op het recept had aangegeven dat ze die af moeten leveren.

De Vortex schijnt een toedieningshulp te hebben en van aluminium te zijn waardoor ie makkelijker schoon te maken is.

Meer info: http://www.mijnvortex.nl

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 03:22 uur

Begin van het jaar heb ik de vortex gekregen.
Vervelend vond ik dat ik (onbewust) verkeerd ging inhaleren omdat je het niet meer hoort en ziet als je het verkeerd doet.
Toen ik afgelopen zomer in Goes in het ziekenhuis lag kwam de dochter van de man aast me bij hem op bezoek. Ze is longverpleegkundige en zei mij dat veel mensen verkeerd gaan inhaleren bij de vortex. Inderdaad omdat de piep bijvoorbeeld ontbreekt als je het te snel doet.
Vervolgens de aerochamber maar weer aangevraagd bij mijn apotheek en het inhaleren gaat weer beter!
Ik beveel dus de aerochamber aan en niet de vortex...

Login of registreer om te reageren
21-12-2018 om 09:07 uur

Ik heb net 2 aerochambers besteld voor het geval dat het eruit gaat. Heb ik meteen een voorraad. :-)

Login of registreer om te reageren
28-12-2018 om 20:45 uur

Aerochamber blijft toch hoop ik wel bij een andere leverancier? Weet wel dat teva gestopt is en die phillips voor in de plek heeft. Ik krijg standaard de spacechamber als ik niet wijs op mijn recept vd aerochamber

Login of registreer om te reageren
28-12-2018 om 21:18 uur

Ik vind hem top! Fijner dan aerochambre zelfs:). Verschillende vormen pompjes gaan er veel makkelijker in. En groot voordeel hij kan uitgekookt, of in Flessensterilisator! Ik mis het toeter geluid niet, want dat gaat alleen af als je niet goed inhaleert. Ik heb weinig kracht in mijn handen, maar echt bij deze minder kracht nodig om aerosols te wisselen.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 08:07 uur

Jippie46 ik heb begrepen dat er een eenhandsbedieningshulp voor de Vortex is, is dat niks?

https://encrypted-tbn0.gstatic.com/images?q=tbn:ANd9GcRVKw7lzOgvBzWjt3Pexfu5JaK1uWTHA-RU_FqJpoFIXpSnhJci

Begrijp dat je erg enthousiast bent over de Vortex misschien moet ik toch een overwegen om over te stappen, dank je voor het delen van je ervaringen met deze voorzetkamer.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 08:38 uur

Dank je ... had die zin gelezen als dat daar een hulpmiddel bedoeld werd om het schoonmaken te vereenvoudigen. Maar nu bij over en over lezen begrijp ik dat daar de hulp bij het gebruik (bediening) bedoeld wordt, al doende leert men.

Beetje offtopic ... begrijp nooit zo goed diverse ophef over vergoedingen heb nooit problemen met dat iets niet vergoed wordt, soms alleen dat de apotheek lastig doet en het duurdere medicijn niet direct wil leveren en ik eerst het zelf moet betalen. Hierna declareer ik het gewoon bij de zorgverzekering en altijd wordt alles vergoed, de zorgverzekering heeft totaal geen voorkeursbeleid voor medicijnmerken, zelfs meerdere voorzetkamers per jaar worden gewoon vergoed. Misschien dat het ligt aan het feit dat ik een aanvullende verzekering heb, maar denk dat je als chronisch zieke eigenlijk niet zonder een aanvullende verzekering kan.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 10:41 uur

Een aanvullende verzekering heeft niets te maken met een voorkeursbeleid voor de vergoeding van medicijnen.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 10:46 uur

Dat zei ik en bedoelde ik ook niet maar bedankt voor je aanvulling. Het aantal voorzetkamers die vergoed worden .. .heeft volgens mij wel met de aanvullende verzekering te maken. Maar we gaan nu wel weer erg offtopic.

Login of registreer om te reageren
29-12-2018 om 17:01 uur

Ook het aantal voorzetkamers staat volledig los van een aanvullende verzekering

Login of registreer om te reageren