huisarts weigert ventolin voor te schrijven

19-12-2018 om 16:11 uur

hallo,

Ik wilde vandaag mijn ventolin opnieuw halen, omdat ik die had aangevraagd (herhaalrecept), maar de apotheek kon alleen codeïne geven, en heeft ook nog gebeld en kreeg te horen dat ik geen ventolin (meer) krijg, en dus codeïne in de plaats er van. Kan dat zomaar?
Ik heb het super benauwd, en heb dus mijn ventolin echt nodig. Ik heb nu nog 11 pufjes op de diskus zitten, en gebruik er ±4 per dag. Hij is dus bijna op, vandaar het herhaal recept.

Dus in principe zegt mijn huisarts van stik maar lekker als je een astma aanval krijgt, jammer dan.
Volgens mij werkt codeïne niet tegen de benauwdheid en de apotheek zei dat ook.

Login of registreer om te reageren
19-12-2018 om 19:34 uur

Waarschijnlijk een foutje. Morgen overleggen met je huisarts

Login of registreer om te reageren
20-12-2018 om 10:14 uur

ja het was inderdaad een foutje en de apotheek heeft het verkeerd doorgegeven aan mij. Gelukkig ligt een nieuwe klaar eind deze middag, dus probleem weer opgelost

bedankt voor de ideeën en tips

Login of registreer om te reageren
20-12-2018 om 10:24 uur

Nou, mooi! Opgelost!
't was wel de bekende storm in een glas water.

Login of registreer om te reageren
20-12-2018 om 11:23 uur

Fijn voor je dat dit opgelost is, ook artsen zijn mensen die fouten maken. Misschien is het handig om voortaan wat eerder je medicijnen te bestellen, bijvoorbeeld op het moment dat je nog één vetolin in de verpakking hebt, of als je er maar ééntje krijgt zorgen voor één reserve in voorraad. Hiermee voorkom je sowieso paniek bij jezelf, je kan tenslotte de ventolin die je gebruikt ook verliezen of anderszins zonder ventolin komen te zitten. Succes en sterkte.

Login of registreer om te reageren
27-12-2018 om 08:52 uur

white_snake,

Fijn dat het opgelost is en Ventolin krijgt.

met vriendelijke groeten,
advieslijn

Login of registreer om te reageren