ultibro

25-09-2018 om 12:21 uur

Al enkele jaren gebruik ik het dure ultibro, zou het wel werken? Voorkom zoveel mogelijk de hoestreflex na het inhaleren anders werkt het natuuirlijk niet. De hoestreflex voorkom ik door het spul in meerdere keren te inhaleren. Hoesten na inhaleren is ook niet goed dan komt het medicijn er weer uit zonder zijn werking te kunnen doen.

Login of registreer om te reageren
29-11-2018 om 10:43 uur

Ik gebruik het nu een maand, ondervind niet echt hoest problemen, wel de eerste dagen. Ik heb wel de indruk dat dit medicijn werkt en zorgt voor meer lucht.
Ook heb ik vaak problemen met inhaleren, de capsule wil dan niet draaien in de puffer soms wel 4 keer proberen en je moet dan iedere keer weer eerst geheel uitademen om een nieuwe poging in te zetten.
Misschien heeft iemand tips, ik tik de capsule altijd al los na open prikken.
Overigens is de prijs, 1,68 euro per dag, dat valt toch wel mee?

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 18:50 uur

Ook ik gebruik Ultibro verscheidene jaren. Ook ik vraag me af hoe zinnig dit is, wanneer de voornaamste klacht emfyseem is.
Van de week hoorde ik dat ik in aanmerking kom voor een zuurstofconcentrator. Tijdens de testen bleek dat goed te helpen, in mijn geval dan.
Ben benieuwd of die ultibro -waar ik niets van merk- nog nodig is, als ik mijn O2 apparaat heb.

Login of registreer om te reageren
20-12-2018 om 05:16 uur

Mijn man (COPD Gold4) kreeg Ultibro voorgeschreven als aanvulling op zijn Ventolin en Spiriva, maar kreeg hierdoor meteen een exacerbatie, d.w.z. een verslechtering van zijn toestand. Werd super benauwd en kon de hoestprikkel niet onderdrukken. Hierdoor werd het gebruik van dit medicijn meteen stopgezet. Hierna kalmeerde zijn longen wel snel gelukkig en kon hij gewoon weer zijn vertrouwde Spiriva gebruiken. Onze ervaring is dat elke keer wanneer hij gaat experimenteren met andere medicijnen dit tot nu toe slecht uitpakt!

Login of registreer om te reageren
27-10-2019 om 08:26 uur

Ik gebruik al een paar jaar de Ultibro en daarnaast zondig de sabutamol breezhealer. Heeeft altijd goed gewerkt. Begin dit jaar heb ik lang getobt met griep en een hardnekkige luchtwegeninfectie en 3 x een antibiotocakuur gehad. Ging even een tijd redelijk maar bleef me niet fit voelen nu sinds een paar weken weer kortademiger als voorheen heb het idee dat beide puffers niet echt voldoen.

Login of registreer om te reageren
10-04-2020 om 07:27 uur

Ik gebruik het samen met de disk.
Ik heb er wel baat bij. Vind het prima medicijn

Login of registreer om te reageren
24-05-2020 om 10:58 uur

Ik gebruik nu bijna 3 jaar Ultibro, ben er best tevreden over, maar heb sinds paar maanden nu erge last van, ik denk spierpijn, in mijn benen. Iemand dat ook?

Login of registreer om te reageren
25-05-2021 om 17:40 uur
Reactie op Net

Ik gebruik nu bijna 3 jaar Ultibro, ben er best tevreden over, maar heb sinds paar maanden nu erge last van, ik denk spierpijn, in mijn benen. Iemand dat ook?

Login of registreer om te reageren
25-05-2021 om 17:42 uur

Ik gebruik ook al een hele tijd de Ultibro, maar ook nog veel andere medicatie ennhebbal heel lang snachts last van mijn benen. Sinds kort eet ik elke avond een banaan en raar maarvwaatbde pijn word minder

Login of registreer om te reageren