COPD

07-12-2018 om 16:42 uur

Beste longarts, kunt u voor de mensen hier die COPD hebben eens in gewone mensentaal uitleggen hoe COPD A t /m D tot stand komt? Stel je hebt structureel de maximale aantal puffers en zou snel een exacerbatie hebben met minder, dan ben je toch ook iemand met D ook al ben je dus stabiel?
En wat u er van vindt dat je met astma sowieso niks vergoed krijgt terwijl je er doodziek van kunt zijn, soms nog zieker dan iemand met COPD 3.

Alvast bedankt!
Stefanie.

Login of registreer om te reageren
17-12-2018 om 11:57 uur

Ja! Ik vond het ook een helder verhaal maar bij het onderwerp "aanvullende verzekering" ging het inderdaad even mis.
Gezien de ervaringen vanuit het verleden deel ik niet het optimisme van dhr. van Wolferen.
Het hele "beleid" rond de initiƫle privatisering is er in eerste instantie op gericht om hoe dan ook tot een kostenreductie in de gezondheidszorg te komen.
Mijn inschatting is dan ook dat een verhoging van het aantal te vergoede COPD-oefentherapieƫn er niet inzit.

Ik heb redelijk weinig klachten (soms wat kortademig) maar wel "longaanvallen".
Ik val dus in categorie C. Toch?

Login of registreer om te reageren
19-12-2018 om 16:11 uur

Bij CZ kan je zoals ik het heb begrepen wel na de 52 of 70 behandelingen de aanvullende verzekering gebruiken! Dat zal dan toch per verzekering verschillen en misschien voor jullie zinvol om nog even uit te zoeken!

Login of registreer om te reageren
19-12-2018 om 16:57 uur

Niet alle zorgverzekeraars vergoeden begeleid sporten/oefentherapie onder fysiotherapie.

Login of registreer om te reageren