20 jaar en beginnend longemfyseem?

16-12-2018 om 14:33 uur

Beste mensen,

Ik ben 3 weken geleden vastgesteld met longemfyseem (COPD). Dit kwam als een klap aan natuurlijk. Ik ben zelf nog maar 20 jaar maar heb wel redelijk veel geblowd.. Nu is mijn vraag, is het toegelaten om cannabis te vapen/verdampen? Met het stoppen van het roken van sigaretten heb ik persoonlijk niet zoveel moeite maar met het stoppen van cannabis heb ik toch wel redelijk veel moeite.. Ze hebben mij ook gezegd dat het beginnendlongemfyseem was maar ik kan het gewoon niet geloven.. Hopelijk dat mij iemand hier een duidelijk antwoord op kan geven.

Login of registreer om te reageren
18-12-2018 om 14:36 uur

Ja echt bizar! Ik kan er gewoon niet bij dat sommige dokters zo slecht luisteren naar patiƫnten en soms zulke random diagnoses doen. Alsof ze er te weinig vanaf weten?

Login of registreer om te reageren
18-12-2018 om 15:33 uur

Maar bij Miles is een CT scan gemaakt en dan wordt het toch al wat serieuzer dan alleen een longfunctie test! Met spoed stoppen met blowen zou ik zeggen!

Login of registreer om te reageren
23-12-2018 om 18:18 uur

Ik kan het roken van cannabis toch niet laten. Ik ben het toch aan het overwegen om een vaporizer te kopen voor het verdampen van Cannabis. Is er iemand die hier ervaring mee heeft?

Login of registreer om te reageren
23-12-2018 om 18:24 uur

@Stefanie, ik snap je reactie maar de situatie hier thuis is ook niet heel ideaal maar daar wil ik verder niet op ingaan. Kan mij iemand meer uitleg geven hoe fel emfyseem zich zal ontwikkelen indien ik volledig stop met gewoon roken maar de hulp inschakel van een kruiden vaporizer? Alvast bedankt.

Login of registreer om te reageren
23-12-2018 om 18:27 uur

Ik denk echt dat als je nu al emfyseem hebt je uiterst gevoelig bent voor serieuze longproblemen en je daar zuinig mee om moet gaan! Heb je eigenlijk medicatie / puffers gekregen en sta je nu onder controle van een longarts? Daar heb je verder niks over verteld. Neem aan dat je klachten hebt waardoor je bent onderzocht?

Login of registreer om te reageren
23-12-2018 om 18:28 uur

Kan mij hier iemand een antwoord op geven? Ik wil gewoon weten of dit een beter alternatief is dan het normaal roken van cannabis.

Login of registreer om te reageren
23-12-2018 om 18:29 uur

@Miles
Geen ervaring mee. Vond "gewoon" roken al meer dan zat.
Cannabis verdampen zal allicht minder schadelijk zijn. Hoeveel minder is een avondje serieus googlen want zoals met alles lopen de meningen uiteen.
Het enige wat houvast biedt zijn de peer-review onderzoeken.
En dan niet een paar maar een hele hoop zodat je een beeld kunt krijgen hoe de wetenschap er tegenaan kijkt. Blijf ver weg bij opinie-sites, MSM of sponsored-links want die zijn per definitie bias.

Login of registreer om te reageren
23-12-2018 om 18:31 uur

Ik ben gewoon een ander alternatief aan het zoeken. Stoppen zit er op dit moment nog niet in en rook nu momenteel nog steeds 4-5 joints per dag dus heb echt een vervangend alternatief nodig...

Login of registreer om te reageren
23-12-2018 om 18:40 uur

Dan mag je wel snel gaan zoeken want met zoveel joints moet je niet gek opkijken als het straks geen zin meer heeft te veranderen. Schade is onomkeerbaar!

Login of registreer om te reageren