20 jaar en beginnend longemfyseem?

16-12-2018 om 14:33 uur

Beste mensen,

Ik ben 3 weken geleden vastgesteld met longemfyseem (COPD). Dit kwam als een klap aan natuurlijk. Ik ben zelf nog maar 20 jaar maar heb wel redelijk veel geblowd.. Nu is mijn vraag, is het toegelaten om cannabis te vapen/verdampen? Met het stoppen van het roken van sigaretten heb ik persoonlijk niet zoveel moeite maar met het stoppen van cannabis heb ik toch wel redelijk veel moeite.. Ze hebben mij ook gezegd dat het beginnendlongemfyseem was maar ik kan het gewoon niet geloven.. Hopelijk dat mij iemand hier een duidelijk antwoord op kan geven.

Login of registreer om te reageren
16-12-2018 om 20:26 uur

Het is geen erfelijke oorzaak dus kan het ook moeilijke geloven of ik wil het gewoon niet geloven...

Login of registreer om te reageren
16-12-2018 om 21:02 uur

Miles alpha 1 is een erfelijke aandoening en Daantje heeft gelijk hoor! Uit laten zoeken! Er zijn ook erfelijke aandoeningen waarvan jij de 1e kan zijn waarbij het ontdekt wordt!

Login of registreer om te reageren
16-12-2018 om 22:00 uur

Zou er dan kans zijn dat het verkeerd vastgesteld zou zijn? @Stefanie

Login of registreer om te reageren
17-12-2018 om 07:36 uur

Je huisarts heeft de info vanuit hef ziekenhuis. Ik zou met hem overleggen, voordat je alles in twijfel gaat trekken.

Login of registreer om te reageren
17-12-2018 om 08:22 uur
Reactie op Miles

Zou er dan kans zijn dat het verkeerd vastgesteld zou zijn? @Stefanie

Daar kan ik geen uitspraak over doen! Was alleen benieuwd hoe het is vastgesteld.

Login of registreer om te reageren
17-12-2018 om 15:09 uur

Kan mij iemand vertellen of een dry-herb vape is toegestaan?

Login of registreer om te reageren
17-12-2018 om 17:14 uur

@Miles
Het verdampen van droge kruiden moet op een dusdanig hoge temperatuur verdampen dat je daardoor dicht bij verbranding zit. Bovendien ken je itt. liquid verdampen, niet de samenstelling van de damp.
Gezien de eigenschappen van wiet lijkt me dat allemaal niet zo gezond voor je longen.
Het enige alternatief is e-liquid met THC verdampen. Afgezien van de aanwezige THC, is van e-liquid bekend wat de bestanddelen van de geproduceerde damp is. Deze is maar zeer beperkt schadelijk (minder dan 95% minder schadelijk dan tabaksrook).

Login of registreer om te reageren
18-12-2018 om 13:04 uur

Ik kreeg ook een paar jaar geleden plots diagnose COPD door een vervangende huisarts. Ik rookte al meer dan 30 jaar niet meer. Maar de longarts maakte gehakt van die diagnose, ik bleek een dubbele longontsteking te hebben. Hij zei dat zoveel mensen onterecht de diagnose COPD krijgen.

Login of registreer om te reageren
18-12-2018 om 13:47 uur

@Thirza bizar eigenlijk... het is niet zomaar een diagnose..

Login of registreer om te reageren
18-12-2018 om 14:16 uur
Reactie op nienke789

@Thirza bizar eigenlijk... het is niet zomaar een diagnose..

Nee precies. Ik vroeg nog aan haar, en hoe nu verder dan? Nou,. gewoon, zoals u nu bezig bent. Pffffffffft. En om dan een paar weken later te horen van de longarts dat dit grote onzin was, ik heel erg ziek was (dubbele longontsteking) en dat daarom mijn VC zo was gekelderd. Ik was de zoveelste trouwens op zijn spreekuur die een verkeerde COPD diagnose had gekregen. Het lijkt voor sommige dokters een verzamelnaam zoals dat vroeger CARA was.

Login of registreer om te reageren