Longarts Luuk Willems

17-12-2018 om 19:07 uur

U had mijn vraag beantwoord (longembolie duidelijkheid alstublieft) waarvoor heel erg bedankt, wat fijn dat u daar tijd voor maakt!

Ik hoest niet, geen koorts, alleen pijn op mijn borst, een druk, erg benauwd en schouderbladen niet fijn.
De arts zegt restverschijnselen maar koppelt meeste aan astma (astma zou nieuw zijn voor mij, nooit gehad). Heb nu bijna een stootkuur prednison achter de rug en gebruik puffer 4 keer per dag.
De arts wil op 11 januari een longfunctietest en 15e consult. Vind u dat ik aan moet dringen op een nieuwe foto?
Denkt u ook aan astma wat nu door de embolie naar boven is gekomen, is dit blijvend? Ik had maar zulke kleine embolieen in 1 long.

Login of registreer om te reageren
18-12-2018 om 13:06 uur

Debbie1980

Als een longfoto maken je gerust stelt bespreek dit dan gerust met je longarts. Je arts kan beoordelen of dit nodig is. En neem het advies mee van de longarts op het forum: ‘zet alles nog eens op een rijtje met je longarts’. Stel je vragen zodat je meer duidelijkheid krijgt over je situatie.
Beterschap en sterkte!

Met vriendelijke groet,
advieslijn

Login of registreer om te reageren
19-12-2018 om 17:02 uur

Ik wilde dit echt door de arts beantwoord hebben. Die gaat dit nu niet meer doen, omdat het op beantwoord staat nu

Login of registreer om te reageren
Moderator
19-12-2018 om 18:27 uur

Debbie

Sorry het is helaas niet mogelijk om direct aan een arts een vraag te stellen. Je mag altijd een nieuwe vraag stellen maar we kunnen niet plannen wie daarop reageert.

Login of registreer om te reageren