Ervaring Heideheuvel (merem)

15-12-2018 om 08:31 uur

Hallo,
Heeft er iemand ervaring met klinisch revalideren in Hilversum? Ik sta inmiddels al 17 weken! op de wachtlijst en die onzekerheid van wanneer ben ik aan de beurt geeft best veel onrust, vooral voor de kinderen. Ik ben daarom zelf maar op een lokale fysiotherapeut afgestapt en sport nu daarnaast samen met andere longpatienten en ik sta onder controle van een diƫtist. Het zal niet zo effectief zijn als intern maar ik wil wel verder.
Ik heb moeilijk instelbaar ernstig astma. Ik hoor graag jullie ervaringen

Login of registreer om te reageren
15-12-2018 om 08:41 uur

@Wobe 17 weken is wel heel erg lang, heb je er al achteraan gebeld waarom het zo lang duurt? Ik snap de onrust, je wil graag zo snel mogelijk revalideren en dan al zo lang wachten en de onzekerheid dat vreet energie. Op de internet site staat dat de wachttijd 4-6 weken is bij opname. En voor behandeling is de maximale aanvaardbare wachttijd 7 weken. Ik zou bellen, anders contact opnemen met je verzekeraar.
Goed dat je zelf al naar fysio gaat en onder controle bent, alle beetjes helpen.
Ik hoop dat je gauw wat van HH hoort. Sterkte.

Login of registreer om te reageren
15-12-2018 om 09:00 uur

Ik ga 7 januari na ook een flinke tijd op de wachtlijst. Heb moeilijk behandelbaar ernstig instabiel astma. Bij mij zeiden ze ook 4-6 weken en is bijna 12 weken na de observatie. Mijn longarts heeft gebeld om er vaart achter te zetten, omdat ik in korte tijd 2x achter elkaar ben opgenomen. Ik was eigenlijk 2 weken later aan de beurt...
ik zou ze bellen en stalken net zolang tot je wat weet! Of schakel je longarts of longverpleegkundige in, die zijn na mijn actie in actie gekomen en twijfelde zelfs of ze me voor Davos op zouden geven.
De communicatie van HH is momenteel wel beroerd te noemen moet ik zeggen. Dit schijnt in het verleden veel beter geweest te zijn!

Login of registreer om te reageren
15-12-2018 om 09:25 uur

Lees ik het goed gaan we hier nu oproepen tot een strafbaar feit "stalken" Nickiie toch foei, haha!!

Sterkte en succes!

Noot nou HH en communicatie pffff een boek vol kan ik schrijven!

Login of registreer om te reageren
15-12-2018 om 09:39 uur

Hahaha ohja dat is strafbaar he:p nou gewoon elke dag bellen tot je een antwoord hebt:p

Login of registreer om te reageren
15-12-2018 om 09:52 uur

Dank jullie wel voor de reacties. Ik bel iedere week meerdere malen en ook longarts heeft gebeld. Krijg geen duidelijk antwoord. Er zijn er nog een paar voor je zeggen ze. Moet zeggen dit geeft geen vertrouwen. Communicatie met HH is inderdaad belabberd.

Login of registreer om te reageren
15-12-2018 om 11:31 uur

Ik ben mijn vertrouwen ook een beetje kwijt in ze door de belabberde communicatie! Maar goed dat je blijft bellen!

Login of registreer om te reageren
15-12-2018 om 11:49 uur

Door die gebrekkige communicatie is het bij mij drie keer achter elkaar misgegaan, niet geheel aan hun toe te wijten maar duurde en duurde maar, ondanks regelmatig bellen ... zelfs meer dan drie maanden ... uiteindelijke een geplande datum maar toen kwam er bij mij weer een fysiek probleem bij ... heb HH maar opgegeven, ga nu maar in het ziekenhuis revalideren. Het is dus niet alleen aan hun te wijten maar toch, heb gewoon fysiek wat pech gehad dat erin meespeelde.

Blijf bellen en bellen!

Login of registreer om te reageren
15-12-2018 om 11:53 uur

Ik was het vertrouwen dusdanig kwijt na meerdere malen contact proberen te zoeken dat ik heb afgezien van revalidatie daar en het nu op een andere manier ga doen, maar dat is natuurlijk niet voor iedereen weggelegd en die hebben geen keus.
Ik hoop dat ze daar in hh eens goed leren communiceren met mensen en geen loze beloftes meer doen. Succes! En blijven bellen!

Login of registreer om te reageren
27-03-2019 om 11:19 uur

Hallo Wobe,
Ik heb ook geen goede ervaring met HH vwb de communicatie.

Toen ik na het 1e gesprek in maart van dit jaar in een verzorgingshuis en daarna nog 2 mnd. wachten eindelijk ad beurt was voor de intake in HH, bleek pas in het laatste gesprek aan het einde vd intensieve dag dat ik elk weekend heen en weer naar huis zou moeten en ik woon er ver vandaan. Hoe moest ik dit gaan doen? Ik heb 1 zoon met een jong gezin, die kan ik daar niet mee belasten. Ze zaten ook net in een verhuizing. Zelf rijden kon ik nog niet opbrengen.
Ik was nml. langdurig uit de roulatie door een spoedopname eind januari van dit jaar door een ernstige astma-aanval met een RS virus en immuniteitsproblemen en belandde op intensive care gedurende 3 weken, waarvan 4 dgn. in coma, nog 3 weken longafd. en daarna nog tot eind april in verpleeghuizen.
Ik heb er toen van afgezien en ben met mijn eigen fysiotherapeut verder gerevalideerd. Dat was gelukkig niet zo lang, want ik fiets ook veel en wandel af en toe.
Zou handig zijn geweest als ze mij dit direct al verteld hadden. Ik kon het ook niet op hun website terugvinden.

Ik ben net terug van 2 mnd. overwinteren in Spanje, geen dag ziek geweest!
Helaas nu alweer een astmatische infectie, morgen naar de longarts.
Ik heb ernstig Eosinofiel astma en wordt daarvoor hopelijk binnenkort behandeld met maandelijkse Nicola injecties maar niet voordat het immuniteirsprobleem is opgelost. Daarvoor krijg ik al een half jaar maandelijks infuustherapie met eiwitten. Het slaat aan, dus dat is gunstig.

Ik hoop dat het voor jou ook snel goed komt!
Fantastisch dat je het zelf hebt opgepakt, dat is toch het beste tenzij....

Geertrude

Login of registreer om te reageren