Astma op mijn 68j

14-12-2018 om 10:42 uur

Hallo, ik ben 68 jaar en in het begin van het jaar een zware brochitis gekregen, na enkele dokters bezoeken en medicatie kwam er geen oplossing. Uiteindelijk bij de longarts beland, die na enkele consultaties heeft vastgesteld dat ik astma had. Ik heb nooit gerookt, en ben een intensieve sporter ( fiets tot 10.000km ) per jaar. Mijn astma gaat gepaard met een schimmelallergie, alle triggers rond schimmel moet ik vermijden. Ook koude lucht is een trigger, kan mij iemand zeggen vanaf welke temperatuur men spreekt van koude lucht. Voel mij onzeker in deze winterse periode.

Login of registreer om te reageren
14-12-2018 om 11:30 uur

Welkom Jos, kan je niet met je vragen helpen. Maar er zijn vast andere mensen. :)

Login of registreer om te reageren
14-12-2018 om 16:36 uur

Hoi Jos, welkom op dit Forum. Wat rot om opeens te horen dat je astma hebt, na veel getob met bronchitis. Hopelijk kan je blijven fietsen! Op dit forum staat veel te lezen over "prikkels". Succes!

Login of registreer om te reageren
14-12-2018 om 17:04 uur

Jos welkom op het longforum, het is ontzettend schrikken als je te horen krijgt dat je astma hebt op je jouw leeftijd.
Als je met een longaandoening gaat fietsen en zoals je zelf zegt en aangeeft dat koude lucht een trigger voor je is heb je misschien iets aan de Airtrim daarover lees je hier meer!. De Airtrim verwarmt de koude lucht met je eigen adem door middel van een filter. Gebruik de Airtrim zelf ook en er zijn hier meerdere lotgenoten die de Airtrim ook hebben.

Hoop dat je Astma onder controle is en dat je nog lang mag kunnen fietsen. Succes!

Noot: Mocht je de Airtrim willen bestellen kijk eens hier.

Login of registreer om te reageren
01-05-2019 om 15:23 uur

Ik heb ook last van de kou en in de winter zijn de klachten erger. Eigenlijk probeer ik het zelf op te lossen door mijn sinussen af te schermen met een warme sjaal die de lucht enigzins filtert en verwarmd. Je moet toch wat. Bij extreem weer kies ik er voor om gewoon binnen te blijven, maar dat is ook niet altijd mogelijk met verplichtingen buitenshuis. Heel veel sterkte...

Login of registreer om te reageren