Luchtwegverwijders

08-12-2018 om 12:02 uur

Wat is het verschil tussen atrovent en ventolin? Ik had eerst atrovent, daar merkte ik weinig van (dacht ik), nu heb ik ventolin en krijg het al maar benauwder. Ik weet niet of het daar aan ligt of dat ik in een slechte periode zit. Heb wel net een longaanval achter de rug, 10 dagen prednison gehad en voelde me kort daarna stukken beter. Nu weer minder.

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 12:25 uur

Het kan zijn dat je niet tegen ventolin kunt, ik kan er ook niet tegen en wel tegen atrovent.
Maar het zou ook nog nasleep kunnen zijn vd longaanval.
Ik zelf krijg altijd even een terugval na een predn.kuur, eerst knap ik op en na stoppen met prednison kak ik weer even in en vaak extra benauwd.
Sterkte en vooral je rust blijven nemen.

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 12:47 uur

Atrovent werkt op andere cellen dan ventolin, dat is het voornaamste verschil. Beide zijn kortwerkende luchtwegverwijders met een andere werking. Bij mij werkt ventolin veel slechter dan atrovent.
Het kan inderdaad ook nog de nasleep zijn. Ik zou overleggen met je arts en misschien kan je weer terug op de atrovent of misschien een ander middel?
Sterkte en beterschap!

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 09:14 uur

Ik kan wel tegen Ventolin-Salbutamol- tot dat ik een goedkoper uitvoering kreeg
Toen ging het niet meer .Het bleek niet aan het medicijn te liggen maar aan het drijfgas in de puffer. In de goedkopere uitvoering zat een ander drijfgas dan in de ventolin. Dus het kan bij jou ook best aan het drijfgas liggen.

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 15:50 uur
Reactie op liba59

Ik kan wel tegen Ventolin-Salbutamol- tot dat ik een goedkoper uitvoering kreeg
Toen ging het niet meer .Het bleek niet aan het medicijn te liggen maar aan het drijfgas in de puffer. In de goedkopere uitvoering zat een ander drijfgas dan in de ventolin. Dus het kan bij jou ook best aan het drijfgas liggen.

Misschien niet te achterhalen maar wat voor drijfgas zit er dan in?

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 15:51 uur

Staat op het doosje. Ventolin kan ik nu niet zien zit een Stocker van de apotheek overheen .Bij Atrovent staat drijfgas HFA 134a

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 16:08 uur

Reactie op liba59
Staat op het doosje. Ventolin kan ik nu niet zien zit een Stocker van de apotheek overheen .Bij Atrovent staat drijfgas HFA 134a

Dank je voor het opzoeken.

Login of registreer om te reageren