december 2018 - Ergotherapie

11-12-2018 om 11:27 uur

Door je longklachten kun je problemen ervaren in de uitvoering van je dagelijkse activiteiten zoals koken, boodschappen doen, was ophangen, douchen en aankleden.

Ergotherapie kan helpen om te gaan met je benauwdheidsklachten bij het uitvoeren van deze dagelijkse activiteiten en om tijdig hulp in te schakelen als het even niet lukt.

Het kan je kwaliteit van leven verbeteren en je een stuk regie teruggeven.

Wat zijn jullie ervaringen met ergotherapie? Hoe heeft het jullie geholpen?

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 12:24 uur

Ik heb ergotherapie gehad en vond het heel fijn. Heel veel therapieën en behandelingen hebben een lange adem nodig maar dit is gewoon heel praktisch en gelijk resultaat. Dat vond ik heel fijn. Ik heb er wel een aantal handige dingen geleerd.

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 22:10 uur

Ik heb ook ergotherapie gehad en vooral het praktische deel heb ik veel aangehad.
Snapte later ook niet waarom ik alles wat ik vaak gebruik achterin een kastje had, dus bukken en rekken...
Wat ik er vooral aan heb gehad is om mij nuttig te voelen ondanks beperkingen en lang niet alles meer kunnen maar wel bijvoorbeeld iemand kunnen helpen met tips of een gesprek, ik kan weliswaar niet meer bij iemand komen helpen poetsen maar kan wel dingen regelen of bespreken.

Login of registreer om te reageren
12-12-2018 om 09:51 uur

Er is al zoveel over ergo en ergotherapie hier beschreven misschien toch handig om een sticky topic op te nemen met een FAQ en een linkje naar diverse topics en berichten op deze site! Het zou misschien mogelijkerwijze ook vragen die al vaker gesteld zijn en vaker opnieuw gesteld worden enigszins voorkomen.

Login of registreer om te reageren