Nieuw medicijn voor astma: Dupilumab

07-12-2018 om 12:29 uur

https://www.longfonds.nl/nieuws/minder-astma-aanvallen-door-nieuw-medic…

Goedemiddag,

Ik ben benieuwd of er al meer informatie is over dit nieuwe medicijn, is het voor meerderen vormen van astma, of alleen voor eosinofiel astma?
Ik heb zelf allergisch astma, die niet goed onder controle is...
Wil me niet blij maken met een dode mus!

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 11:17 uur

@"Longfonds Advieslijn" ik kan alleen vinden dat het voor ernstige astma patiënten is, hebben jullie toevallig nog meer info over wat de eisen zijn? Want bij ernstige astmapatiënten zijn er alsnog een hoop verschillen, denk aan wel of geen eosinofiel astma en wel of geen allergieën.

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 12:07 uur

@"Longfonds Advieslijn"
Bedankt voor uw reactie... we hebben idd al info uitgewisseld, maar nog niet over het nieuwe medicijn: Dupilumab.
De nieuwsberichten geven niet echt duidelijkheid hierover.
Kunt u hierover aan meer informatie komen? Of weet u waar ik terecht kan voor meer duidelijkheid?

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 12:30 uur

Nog een kleine aanvulling, ik zie mijn longarts ip. pas weer in februari... moet dus nog lang in onzekerheid zitten!

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 12:33 uur
Reactie op Teske

@emsepems , Zytromax is toch hetzelfde als Azitromycine? Daar werd ik de laatste keer juist flink benauwd van... misschien dat een ander merk wel zou kunnen?? We blijven puzzelen ;-)

Azithro geeft bij mij ook benauwdheid zytro niet, waarschijnlijk benauwd door de hulpstoffen

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 09:03 uur

Dank je wel @emsepems , hoef dit medicijn dus niet gelijk af te schrijven, dat is goed nieuws!

Login of registreer om te reageren
11-12-2018 om 09:52 uur

Dat is jammer, toch bedankt voor uw reactie!
Mijn afspraak met de longarts is vervroegd.. dus komt er hopelijk toch snel meer duidelijkheid!

Vriendelijke groet,
Teske

Login of registreer om te reageren