Biologicals, Dupixent

08-12-2018 om 11:12 uur

Hallo mensen , alweer een tijdje geleden dat ik hier op het forum wat heb geplaatst.
Een vriendin van mij mag een nieuw medicijn proberen , een biological genaamd Dupixent.

Kan iemand hier meer over vertellen en over de ontwikkelingen op het gebied van biologicals in het algemeen
ben ik ook wel nieuwsgierig naar.

De Foster Nexthaler + de rest vd medicatie, is toch niet voldoende voor mij en velen met mij.
Ik ben vorig jaar in Davos geweest, daar voelde ik me wel erg goed maar voordat we bij Zurich waren was het alweer slecht, wat niet bij iedereen is overigens maar wel bij de meeste.

Alvast bedankt voor de reacties,

Mark

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 12:43 uur

Hier is toevallig een vraag naar geopend bij vraag het de longadvieslijn volgens mij. Het werkzame middel heet dupilumab en komt komend jaar op de europese markt. Er staat ook een bericht over in oktober op longfonds onder nieuws, helaas is er nog niet veel info over bekend.
Wel fijn dat die vriendin dat middel mag testen, ik hoop dat ze er baadt bij heeft!

Jammer dat je al zo snel na Davos achteruitging:(

Ik deel je interesse in de ontwikkelingen naar biologicals!

Login of registreer om te reageren
24-03-2019 om 11:50 uur

Even ter aanvulling, ik kom niet in aanmerking voor de biologicals omdat ik even in simpel taalgebruik gezegd vrijwel nooit longontstekingen heb.

Volgens de longarts in het MCL (Leeuwarden) helpt het medicijn bij 2 op de 3 mensen erg goed maar is het wel erg duur zegt ze.

Login of registreer om te reageren
10-07-2019 om 14:11 uur

Inmiddels is de dupilumab ook geregistreerd voor astma, met verhoogde eosinofielen in bloed en/of verhoogde FeNO in uitademingslucht. Ik heb beide niet dus kom er gelaagd niet voor in aanmerking.

Login of registreer om te reageren
17-07-2019 om 09:38 uur

Is inderdaad duur.

De prijs van een spuit met Dupixent® bedraagt 611,57 euro inclusief btw (G-standaard, geraadpleegd maart 2018)

Login of registreer om te reageren