Nieuw medicijn voor astma: Dupilumab

07-12-2018 om 12:29 uur

https://www.longfonds.nl/nieuws/minder-astma-aanvallen-door-nieuw-medic…

Goedemiddag,

Ik ben benieuwd of er al meer informatie is over dit nieuwe medicijn, is het voor meerderen vormen van astma, of alleen voor eosinofiel astma?
Ik heb zelf allergisch astma, die niet goed onder controle is...
Wil me niet blij maken met een dode mus!

Login of registreer om te reageren
07-12-2018 om 13:59 uur

Is Xolair geen optie voor je allergisch astma?

Ik ga mijn longarts vragen om meer info over dupilumab.

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 12:08 uur

De longarts heeft me hier vorig jaar wel getest of ik hiervoor in aanmerking kom... blijkbaar toen niet. Mijn IgE is wel erg hoog: 1.191 ! Nog maar een keer vragen aan de longarts...

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 12:39 uur

Ik ga in januari ook maar info vragen:) voor xolair en mepoluzimab kom ik niet in aanmerking

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 13:41 uur

@Teske: de dosering van Xolair wordt vastgesteld op basis van je IgE en je gewicht. Het zou kunnen dat de reden dat je niet in aanmerking komt voor Xolair je zeer hoge IgE waarde is. Ik ken de regels in Nederland niet echt goed, maar in België zou je met jouw IgE Xolair enkel terugbetaald krijgen als je lichter bent dan 30kg.

Volgens mijn longarts zouden de doseringen in de toekomst wel eens kunnen wijzigen, waardoor je in de toekomst misschien wel voor Xolair in aanmerking komt. Ik hoop alleszins voor je dat er snel iets uit de bus komt waardoor je astma weer beter onder controle komt.

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 08:57 uur

@Tamia , dank je wel! Die 30 kilo moet toch maar niet ;-) Eigenlijk wel vreemd... reageer je juist heftig met allergie dat je er dan juist niet voor in aanmerking komt...

Misschien is de Dupilumab wel geschikt, heb ook nu en dan behoorlijk last van eczeem, en daarvoor is het al wel op de markt, dus wie weet kan ik er via een andere weg wel aan komen!

Login of registreer om te reageren
09-12-2018 om 09:03 uur

Ook ik reageer heftig op allergie, slik dagelujks allergiepillen, bim een huidtest komt alles op, maar kom ook niet in aanmerking voor xolair.
Bij mij hebben ze zytromax gegeven om als laatste mogelijkheid mijn astma rustig te houden.

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 06:37 uur

@emsepems , is jouw IgE ook te hoog om in aanmerking te komen voor Xolair?
Heb je het gevoel dat de zytromax wel verbetering brengt?

Ik zou minder dan 60 kilo moeten wegen om in aanmerking te komen... dit volgens het schema in verhouding met het hoge IgE , niet echt wenselijk...

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 08:43 uur

Volgens mij te laag...
Ja zytromax helpt mij om mijn astma rutiger te houden. Hetvwerkt als ontstekingsremmen (gelijk als inhalatiecorticosteroiden) en dood bacterieen

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 10:00 uur

@emsepems , Zytromax is toch hetzelfde als Azitromycine? Daar werd ik de laatste keer juist flink benauwd van... misschien dat een ander merk wel zou kunnen?? We blijven puzzelen ;-)

Login of registreer om te reageren
10-12-2018 om 10:25 uur

Dag Teske,
Er is al veel info uitgewisseld. Het is goed om dit met je longarts te bespreken. Het medicijn is alleen geschikt voor een bepaalde groep patiënten. Succes.

Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren