Niet allergische astma (BHR) medicatie

06-10-2018 om 08:32 uur

Goedemorgen,

Bij mij is niet allergische astma ontdekt en ik krijg daar als medicatie Symbicort voor. Ik vraag mij af of deze medicatie volstaat voor mijn astma. Wat voor medicatie krijg je voorgeschreven als je dit soort astma hebt?

Met vriendelijke groet,

Roos Lefevre.

Login of registreer om te reageren
06-10-2018 om 12:19 uur

Ik ben heel blij met jullie reacties! :-c
Wat voor medicatie gebruiken jullie allemaal? Ik denk dat medicatie ook heel moeilijk is om aan te passen.

Login of registreer om te reageren
06-10-2018 om 18:07 uur

De behandeling van astma, allergisch of niet-allergisch begint met het vermijden van prikkels. Hoe goed je ook ingesteld bent op je medicatie, het is nooit gezond om dan maar blootgesteld te zijn aan de prikkels waar je niet tegen kunt. Je longen blijven dan op scherp staan en komen niet tot rust.

Login of registreer om te reageren
07-10-2018 om 07:23 uur

Het vermijden van pikkels is inderdaad het beste wat je kunt doen, maar ik woon in een hof omringd met huizen en openhaarden. Het is dan zeer moeilijk om deze prikkels te vermijden, wat ik wel doe is in de ochtend alle ramen openzetten zodat het iets kan doorluchten.

Login of registreer om te reageren
07-10-2018 om 09:27 uur

Moeilijk of niet. Waarschijnlijk heb je geen keuze. Met medicatie kan je niet ineens wel overal weer tegen.

Login of registreer om te reageren
08-10-2018 om 08:19 uur

Nee, dat heb ik zeker gemerkt dat medicatie niet gelijkt helpt.

Login of registreer om te reageren
04-11-2018 om 12:35 uur

Even een korte update: Ik ben naar de HA geweest en heb nu een doorverwijzing gekregen naar de longarts in het ziekenhuis. Nu nog bellen voor een afspraak. Ik ben vanochtend bijna tweemaal wakker geschrokken omdat ik half stikte in de open haar luchten van buiten. Ik was namelijk vergeten mijn luchtrooster dicht te doen in de slaapkamer.

Login of registreer om te reageren
07-12-2018 om 13:29 uur

Hoi

Ik lees je berichtje nu pas. Ik heb sinds 2012 ook niet allergisch astma. Ik gebruik relvar en voor mn neus ivm niet allergische rhinitis 2x pd dymista. Als noodpuf heb ik euro mis.

Voor de rest prikkels vermijden maar aangezien ik op een kantoor xit met zes dames is dat lastig. Vooral als iemand even niet nadenkt en in het kantoor parfum opsprayt. :-(

Login of registreer om te reageren