Zoektocht COPD land

06-12-2018 om 12:15 uur

Mijn vader is recentelijk opgenomen met een enorme longontsteking en heftige exacerbatie. Veel miscommunicatie in het zh, te vroeg ontslagen, met spoed weer opgenomen etc.
Nu hij weer naar huis mocht hebben we een tijdelijk plekje kunnen bemachtigen in een zorgvilla. Erg fijn om te weten dat er dagelijks goede zorg is en dat hij niet alleen is. Hij wordt overal bij geholpen, adl, eten, medicatie etc. Zodat hij even zijn energie kan gebruiken voor herstel. Maar... hij moet binnenkort ook weer naar huis. Hij woont nog zelfstandig, alleen. Huis is eigenlijk niet aangepast en ik vraag me ook af of dat nog haalbaar is. Afgelopen twee weken is hij nauwelijks tot niet zijn bed uit geweest.
Nu ik me er een beetje tegenaan bemoei kom ik erachter dat mijn vader een heleboel dingen niet goed begrijpt of begrepen heeft. Hij heeft al bijna tien jaar gold 4 en er blijkt ooit via het zh een revalidatietraject te zijn aangeboden jaren terug. Mijn vader weet daar niets van. Dacht dat hij fysiotherapie had. De afgelopen jaren volgt hij een beweegprogramma bij zijn fysiotherapeut waarvan hij dus in de overtuiging leeft dat dat longrevalidatie is.
Zeker nu hij zo'n heftige terugval heeft en hij conditioneel een enorme jas heeft uitgedaan vraag ik me dus af of hij wellicht toch weer naar longrevalidatie zou kunnen. Want in principe wil hij nog steeds zelfstandig blijven wonen. Prima, wat hij wil... maar dan moet ie natuurlijk wel naar de voordeur en het toilet kunnen!
Ik vind het lastig om mijn informatie te vinden. Wellicht dat hier mensen me op weg kunnen helpen?

Login of registreer om te reageren
06-12-2018 om 12:29 uur

IK denk dat je het beste de longarts kan vragen. Sterkte!

Login of registreer om te reageren
06-12-2018 om 12:35 uur
Reactie op Anna50

IK denk dat je het beste de longarts kan vragen. Sterkte!

Dat ga ik ook wel doen. Maar ik wil ondertussen ook goed beslagen ten ijs komen en een aantal vragen kunnen stellen. Helemaal als ik zie hoe er gekleund is tijdens de afgelopen twee opnames waarbij de communicatie echt minimaal was.

Login of registreer om te reageren
06-12-2018 om 13:26 uur

Neem eens contact op met de afdeling mantelzorg in uw gemeente. Ze hebben veel ervaring en weten aan de juiste touwtjes te trekken.Via de WMO afdeling van de gemeente kom je er wel.
Veel succes hoor.

Login of registreer om te reageren
06-12-2018 om 13:36 uur
Reactie op Btje
Reactie op Anna50
IK denk dat je het beste de longarts kan vragen. Sterkte!

Dat ga ik ook wel doen. Maar ik wil ondertussen ook goed beslagen ten ijs komen en een aantal vragen kunnen stellen. Helemaal als ik zie hoe er gekleund is tijdens de afgelopen twee opnames waarbij de communicatie echt minimaal was.

Ja, natuurlijk wil je dat. Succes en anders kan je ook de longfondsadvieslijn adviseren.

Login of registreer om te reageren
25-01-2019 om 11:47 uur

Beste btje,
Er bestaat de mogelijkheid voor klinische Longrevalidatie. Er zijn 6 longrevalidatie centra. Ik weet niet waar je woont maar kijk daar eens. Ik ben 10 weken in Heideheuvel Hilversum geweest, hetgeen me veel goeds gebracht heeft. Misschien is dit iets voor je pa!

Login of registreer om te reageren