Celleke1001

05-12-2018 om 00:45 uur

Hallo ik ben een 50 jarige man met copd / astma / Bronchitis.
Mijn longinhoud is 31% , alles word met de dag zwaarder en vaak
krijg onvoldoende zuurstof , dan raak in paniek
2 jaar geleden was de inhoud nog 61% en voelde me redelijk goed
Heb toen ook de longrevalidatie doorlopen
Laatste jaar is heel erg verslechtert
Ik blijf wel in beweging zogoed en slecht het kan
heb mijn honden en ik blijf zolang mogenlijk werken al merk ik wel
dat het moeilijk en moeilijk word ,

Groetjes

Login of registreer om te reageren
05-12-2018 om 06:29 uur

Celleke1001 welkom op het longforum, longziektes, copd zijn nare en vaak niet te voorspellen ziektes met soms plotselinge achteruitgang en exacerbaties. Misschien is het iets om met de longarts te bespreken omdat er ook een aanwijsbaar verband is tussen de exacerbaties en de progressie van de copd.

Het is meer dan logisch dat je bij benauwdheid in paniek raakt dat is voor mijzelf maar denk voor velen hier heel herkenbaar. Niet dat het daarmee minder wordt maar ik hoop dat jij je hier thuis gaat voelen en jij de steun en informatie vindt die je zoekt en nodig hebt in de voor jou zware en moeilijke tijd.

Sterkte en succes.

Login of registreer om te reageren
05-12-2018 om 14:19 uur

Welkom op het forum! Ik heb ook COPD 4. Wat naar dat het zo verslechterd is. Kan je je medicijnen ophogen?

Login of registreer om te reageren
05-12-2018 om 23:11 uur

Hallo Anna en andere
Bedankt voor de reacties
Nee ik kan mijn medicatie niet verhogen , zit aan de top met 6 keer per dag verneveling
en puf en antibiotica om de dag al jaren lang , 1,5 jaar geleden longrevalidatie , daarna ging het even prima
Ik kon lopen in de bossen en ik voelde me prima , toen was de longinhoud 62%
Dat heeft ongeveer 1jaar geduurd en toen ging het steeds slechter en als ik de laatste 10 maanden kijk dan is
het alleen slecht , steeds weer heel benauwd en minimaal lucht , lijkt wel of ik 100jaar ben zo moe
Toch blijf ik proberen maar het is lood zwaar en kost heel veel moeite.
De buiten wereld ziet het vaak niet , ik wil het eigenlijk niet laten zien maar ik merk dat ik het niet meer voor
mijn kan houden , ik ben echt bang dat ik eerdaags niet meer uit zon aanval kom

Login of registreer om te reageren
06-12-2018 om 07:41 uur

Hoi Celleke,

Wat naar toch voor je! :-( Heeft de longarts weleens gesproken met je over longventielen plaatsen? Niet iedereen komt hiervoor in aanmerking. Maar je weet maar nooit.

Login of registreer om te reageren
06-12-2018 om 13:14 uur

Hallo Celleke.
Ik leef met je mee.en weet wat je doormaakt.ga eens een gesprekje aan wat betreft je angst.en neem voldoende rust.ik wens je heel veel sterkte toe.groet kneusje.

Login of registreer om te reageren