Copd en bloed ophoesten in het slijm

04-12-2018 om 17:22 uur

Ben nieuw hier, heb copd 2 begin 3. Nu hoest in slijm vol bloed op. Het is geen longembolie. Nunkrijg ik een ct scan met contrastvloeistof. Wie heeft hier ervaring mee?

Login of registreer om te reageren
04-12-2018 om 20:16 uur

Welkom hier, wat ellendig dat je bloed ophoest, wel goed dat ze het gaan onderzoeken.
Ik heb weleens een klein beetje bloed opgehoest maar dit was gewoon dokr te krachtig hoesten.
Ik wel eens een scan gehad van longen met contrast, dat viel mij erg mee.
Het gaf een wat warm gevoel en ik had het idee dat ik naar de wc moest maar ik heb het niet als naar ervaren.
Wens je veel sterkte en hoop dat de uitslag goed is! Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
05-12-2018 om 07:08 uur

Welkom op het longforum, zo een onderzoek heb ik vaker gehad, ik krijg altijd een behoorlijke allergisch reactie van de contrastvloeistof. Heb tegenwoordig juist in het ziekenhuis zelf mijn medicijnen bij me omdat verplegend personeel bij extra medicatie altijd eerst toestemming moeten vragen aan een arts.

Fijn dat ze het nu gaan onderzoeken bij je, sterkte en beterschap.

Login of registreer om te reageren
05-12-2018 om 08:49 uur

Ik hoest inderdaad best krachtig, vooral als ik net ben opgestaan. De hoeveelheid bloed die ik ophoest is ongeveer een opscheplepel, geen streepje. Ik ben wat bang, maar hoop op n geruststellende verklaring.....

Login of registreer om te reageren
06-12-2018 om 10:14 uur

Het onderzoek, ct scan, viel reuze mee. Nu wachten op uitslag

Login of registreer om te reageren
06-12-2018 om 10:36 uur

Aah fijn dat het meeviel, spannende tijd nu, ik zal voor je duimen dat alles meevalt.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
06-12-2018 om 13:23 uur

Het ergste van de scan vond ik dat ik het gevoel kreeg dat ik in mijn broek lag te plassen en alsof er warm water door mijn keel stroomde. De laatste keer werd de arm, waar het infuus in zat, rood. Dus een eventuele volgende keer ga ik dit wel melden.
Bloed ophoesten kan allerlei oorzaken hebben. Ontsteking, lekkend bloedvaatje, bronchiƫstasieƫn, keelslijmvlies kapot hoesten. Soms is het een bijwerking van een inhalatie a.b.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 12:07 uur

Ct scan, longen goed geen enge dingen. Nu voor verder nderzoek naar kno arts

Login of registreer om te reageren
08-12-2018 om 12:22 uur

Wat fijn! Hele opluchting denk ik, alleen maar goed even extra onderzoek bij kno.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren