astmatische klachten die verergerd zijn

27-11-2018 om 11:11 uur

Beste lezers,

Ik ben onder behandeling van een longarts en hier ben ik 2 weken geleden geweest, geweldige longfunctie van 100% geblazen en een flow-meting van 16.

Daarna werd ik verkouden, en ja hoor dat is op de longen geslagen.
Stap 1 naar de huisarts; huisarts is wat aan het mompelen astma niet onder controle beter naar de longarts gaan, ik geef aan dat ik hier was en dat ik onder behandeling ben en blijf en dit in orde is.
Hij kijkt vervolgens naar mijn waslijst medicatie en zegt; oh ja hier kan inderdaad niet veel aan veranderd worden dus aub prednison en AB.

Stap 2; week later, AB kuur over nog enorm benauwd terug gegaan naar de huisarts, och dan verlengen we je prednison met 4 dagen.. ( ben bang dat dit niet de oplossing is) en zo snel sta je ook weer buiten..

Weet iemand wat ik nu het beste kan doen, toch even de longarts bellen of even afwachten?

Moest even mijn verhaal kwijt sorry, maar word hier zo verdrietig van.

Login of registreer om te reageren
28-11-2018 om 08:56 uur

Hallo Samirahx,
Ik kan me voorstellen dat dit niet fijn voelt. Je bent al even bezig zonder het gevoel te hebben dat het beter gaat. Blijf in gesprek met de huisarts. Maak duidelijk wat je klachten nog steeds zijn. Kom je er met de huisarts niet uit, zoek dan contact met de longarts. Alleen jij weet wat je voelt en wanneer het voor jou het moment is om de longarts te bellen. Sterkte.
Met vriendelijke groet,
Advieslijn

Login of registreer om te reageren
28-11-2018 om 13:29 uur

Longarts is al benaderd helaas pas volgende week vrijdag tijd..
Vrijdag ga ik terug naar de huisarts en hopelijk vinden we dan een oplossing.

Heel erg bedankt voor de snelle reactie!

Login of registreer om te reageren