Hoe voel jij je vandaag? #163

24-11-2018 om 14:14 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Hoe voel jij je vandaag #162

De reacties zijn gesloten.
24-11-2018 om 11:32 uur

Ik lees hier al eventjes mee, wilde zeggen dat ik erg veel waardering heb voor hoe jullie overal mee omgaan! Het valt niet altijd mee, en ik vind het heel mooi om te zien dat iedereen zijn verhaal hier kwijt kan en dat iedereen zo lief voor elkaar is!

@Teske ik heb wel altijd als ik ziek ben dat ik in een soort overlevings modus zit! En wanneer ik dan beter ben dat ik dan pas mentaal de klap krijg van jeetje wat was ik ziek zeg. Dat ik het mij dan pas realiseer.

@Nckiie wat vervelend dat je opgenomen bent! Ik hoop dat je snel weer opknapt en naar huis kan!

Ik ben gelukkig na 2 weken weer beter! Vandaag de 85e verjaardag van mijn oma vieren!

Iedereen die ziek is heel veel beterschap!

24-11-2018 om 12:37 uur

Wat ontzettend jammer @nckii. Beterschap en natuurlijk ook gefeliciteerd.
@Edelwijss, elk klein stapje is voor jou een flinke stap vooruit. Jammer dat de stapjes vooruit zo moeizaam gaan. Flink ziek geweest! Is de conclusie.
@puckie, gelukkig maar
@ soosh, al eens gedacht om de pil te slikken om zo de menstruatie/astma klachten te verminderen?

Hier gaat t goed, heel langzaam-aan probeer ik de gewone dingen weer op te pakken.

24-11-2018 om 14:03 uur

@Marcus, heb standaard medicatie, alleen voor de chronische netelroos en angio-oedeem heb ik een klein beetje nood medicatie. Maar alle andere dingen ben ik afhankelijk van de artsen.
@Edelweiss was echt geweldig
@Nckiie sterkte

@ de rest, voor wie het nodig heeft veel sterkte en beterschap.

Hier gaat het niet goed, door het vocht te kort veel hoofdpijn, door het niet binnen krijgen van sonde voeding, wordt ik vaker duizeling en naar.
Het zwaardere slaapmiddel heeft niet geholpen. Lig voornamelijk niks te doen, soms een serie-tje kijken of een spelletje doen, of op m’n tablet of met iemand samen bijv. Rumicub ofzo.
Ook m’n longen rommelen behoorlijk. Netelroos is behoorlijk actief.
Ben behoorlijk radeloos door alles bij elkaar.

Nogmaals voor jullie allemaal een dikke knuffel en voor wie het nodig heeft veel sterkte en beterschap.
Liefs Rachel

24-11-2018 om 19:19 uur

@nienke789 dankje en gefeliciteerd met je oma!
@emsepems wat fijn dat het goed gaat
@Rachel he wat naar:( enorm veel beterschap!

Hier gaat het nog niet echt lekker. Vanochtend was ik te enthousiast dus daarna een aanval gehad... vanavond lekker beneden gegeten maar werd wel streng toegesproken dat ik met rolstoel moest en rustig aan moest doen, dus na het eten maar weer braaf naar boven gegaan. Heb me wel een beetje jarig gevoeld door alle lieve berichtjes en de visite die langskwam. Morgen komt er ook visite om het wat te verspreiden, anders was het wel erg veel.

Voor iedereen die het nodig heeft beterschap en een dikke knuffel!

24-11-2018 om 22:42 uur

@Nckiie wat naar dat je weer in het zh ligt! Het blijft maar komen hoop dat je snel opknapt. Gelukkig kun je dus nog wel genieten van je verjaardag! Van harte en ook morgen rustige plezier.
@Edelweiss t valt allemaal niet mee! Herstellen is zo vermoeiend en als het dan ook nog met dagen gepaard gaat dat het niet goed met je gaat is dat nog zwaarder. Ik brand een kaarsje voor je!
@Soosh hormonen zorgen gegarandeerd voor feest op welke manier dan ook. Succes de komende week!
@Teske de stress voel ik al dagen voor het ziek worden, heel onrustig. Wanneer ik ziek ben...onrustig dan moet er ineens van alles gebeuren. Kan slecht tegen ziek worden. Echter als ik mij eenmaal heb overgegeven dan ervaar ik geen stress meer maar opluchting, zeker als ik beter ben.
@emsepems Fijn dat je terug kunt kijken op een geslaagde reis en dat het goed gaat!
@Rachel de redeloosheid, ik kan het mij zo voorstellen en niet slapen werkt ook niet positief mee. Succes!
@Marcus hoe was de biomarkt?

En ik, als ik het allemaal zo lees voel ik mij een gezegend mens. Het gaat fysiek gezien stabiel. Inmiddels ben ikvan de Alvesco af, het veranderde mij in een prikkelbaar en onrustig mens en dat trok niet weg. Nu afgesproken dat ik alleen verwijderaar gebruik mocht het nodig zijn. Ik bemerk toch ook dat de infrarood sauna positief bijdraagt aan het verbeteren van mijn fysieke gestel. Ook doordat ik steeds beter toe pas wat ik in de loop der jaren geleerd heb....alleen de overbekende valkuil...ik moet niet teveel gaan doen want dan zegt mijn lichaam wat denk jezelf.

Voor iedereen die het nodig heeft beterschap en of een knuffel

25-11-2018 om 07:36 uur

@Marcus, het achteraf ervaren van stress ken je dus wel... vervelend zijn die allergieën, dat maakt het wel extra complex. Ik herken dit wel. Ook dat alle energie gaat zitten in ziek zijn en in de medische afspraken.. en er maar weinig overblijft voor de leuke dingen. Hoe was de biomarkt?

@nienke789, die overlevingsmethode ken je dus wel... aan de ene kant ook maar goed dat we die hebben, je kunt je vaak niet veroorloven om overstuur te raken als je al flink benauwd bent...

@Nckiie, Nog van harte Gefeliciteerd met je verjaardag.... veel sterkte daar in het ZH!

@Rachel, vervelend dat je zo ziek bent, veel sterkte!

@dine1977 Dat 'protesteren' tegen het ziek worden ken ik ook wel, ik kon me er vaak pas bij neerleggen als ik dan ook koorts kreeg... van oke, je bent ziek en je mag het rustig aan doen!
Ik heb er nu meer moeite mee om me eraan over te geven... ben al zo moe, wat gebeurd er als ik daaraan toegeef?? Maar ertegen vechten werkt natuurlijk ook niet!

Heb vannacht gelukkig weer wat beter geslapen, hopelijk zet het herstel zo door!
Sterkte voor iedereen!

25-11-2018 om 10:08 uur

@ Teske de biomarkt was weer erg leuk om te doen, was alleen ontzetten waterkoud. Ook gegeten in een lunchcafe van een vriend van me. Hier eet ik af en toe om zijn personeel, service en kwaliteit te beoordelen en of er verbeterpuntjes zijn. Zei tegen mijn partner mis dat ze langs komen om te vragen of alles naar wens is en gelijk kwam de serveerster.

@ Teske Fijn dat je beter geslapen hebt, goede nachtrust is zo belangrijk voor een goede start 's ochtends.
@ Nckiie niet teveel bezoek hé en spaar je energie, heb je hard nodig sterkte en beterschap.
@ Dine1977 Heerlijk dat je infrarood sauna je zo veel goeds brengt. Niet te veel doen inderdaad dat is eigenlijk zo moeilijk, vroeger gaf ik wel workshops aan managers over "niets doen" dat is de moeilijkste vorm van doen namelijk het doen van niets, en dat is echt een behoorlijke en een heuse activiteit.

Hier gaat het ook wel goed, vanochtend het gebruikelijke zondags ontbijt, verse croissantjes, verse jus orange, twee gekookte eitjes, verse koffie. De kipkluifjes char shui gebakken en in de oven te garen gezet. Stoof peertjes geschild en met één liter rode wijn en kaneelstokjes opgezet. De volledige inhoudt van één diepvriezer weggegooid en de vriezer schoon gemaakt. De metselaar die vorige week een muurtje heeft gemetseld had de stekker er uitgehaald dat constateerden we gisteravond, erg zonde en pure verspilling! Vandaag nieuwe lamp (brocante industriële lamp) ophangen, nog naar Ikea en de bouwmarkt.

Iedere zieke beterschap en ieder die het nodig heeft sterkte, iedereen fijne zondag.

25-11-2018 om 10:42 uur

Even geen puf om op ieder persoonlijk te reageren.
Probeer het te volgen maar lukt slecht.
Sinds dinsdag gaat het langzaam bergafwaarts en hang/lig/zit sinds vrijdag voornamelijk stil, normaal vecht ik er nog tegen maar heb daar de puf niet meer voor, heb de medicatie sinds dinsdag gelijk opgeschroeft in de hoop dat het snel zou verbeteren maar zelfs het omdraaien in bed is momenteel al teveel en loop dan al flink te hijgen, ben erg kortademig en benauwd en puf om de 2, 3 uur om de dag door te komen.
Voel me flink ziek en kan daar slecht tegen.

Iedere zieke beterschap en die het nodig heeft een knuffel.

25-11-2018 om 10:50 uur

Bloempje dat is ontzettend slecht nieuws, je krijgt het wel weer behoorlijk op je bordje, hoop toch dat je weer opknapt en jij je beter gaat voelen. Heel heel veel sterkte en beterschap dame en een arm om je heen.

25-11-2018 om 10:57 uur

Voor iedereen die het nodig heb, beterschap en sterkte! En een dikke knuf voor degene die het wil. :)