Geplaatst longventielen!

04-11-2016 om 12:28 uur

In het AZM zijn bij mij vier longventielen geplaatst, het is nog wel even afwachten maar baat heb ik er zeker bij.
Ik hoop dat er veel heel veel mensen hiermee geholpen kunnen worden en, meer kwaliteit van leven krijgen. Voor de duidelijkheid de ziekte COPD gold4 is hiermee niet weg.

Login of registreer om te reageren
26-11-2017 om 11:47 uur

wat goed dat de ventielen helpen, heb je hiervoor aan een hoop criteria moeten voldoen

Login of registreer om te reageren
26-11-2017 om 13:05 uur

Wat fijn dat het helpt! Nee de ziekte is niet mee weg maar de long wel kleiner en daardoor meer lucht.
Ik heb ze ook gehad via t umcg, ik was er allergisch voor dus ze moesten er weer uit.
Bij mij had het ook niet het gewenste resultaat, jammer maar helaas.
Bij de meeste mensen gaat het heel goed en ze ervaren lange tijd profijt ervan.
Groetjes, Jolien

Login of registreer om te reageren
17-09-2018 om 19:58 uur
Reactie op goudvisje

Wat fijn dat het helpt! Nee de ziekte is niet mee weg maar de long wel kleiner en daardoor meer lucht.
Ik heb ze ook gehad via t umcg, ik was er allergisch voor dus ze moesten er weer uit.
Bij mij had het ook niet het gewenste resultaat, jammer maar helaas.
Bij de meeste mensen gaat het heel goed en ze ervaren lange tijd profijt ervan.
Groetjes, Jolien

Hallo goudvisje, Ik weet dat ik reageer op een al wat ouder bericht van jou, maar ik ben erg benieuwd welke symptomen jij hebt gevoeld, voordat ze de ventielen eruit hebben gehaald?
Ik heb sinds mei van dit jaar 3 ventielen en heb het gevoel dat het niet allemaal goed gaat, vandaar mijn vraag, ik ben onder controle van umcg, dus ze zitten er bovenop.
Alvast bedankt
Groet
Lia

Login of registreer om te reageren
17-09-2018 om 21:31 uur

@Lia53,ik had vooral last van heel veel slijmvorming, ook was bij mij d elong eerst mooi kleiner maar werd erg snel weer normaal, dus geen profijt, al leek dit aan de cijfertjes eerst wel, later was mijn longfunctie weer net zo slecht.
Toen ik daarna ook zoveel slijmvorming kreeg (was echt enorm veel en erg dik , sorry :) beetje vies verhaal )
Hebben ze besloten om ze eruit te halen, ik had er toch geen profijt meer van.
Ik heb eerst van alles geprobeerd, in overleg met umcg, antibiotica en prednison en met zoutwater vernevelen maar niets hielp echt.
Sterkte, ik hoop dat je er toch profijt van hebt!

Login of registreer om te reageren
18-09-2018 om 20:51 uur

@goudvisje
Dank je wel voor jouw reactie.
Mijn symptomen zijn ook wel het slijm, maar dat is het minst erg, er zijn andere dingen die erger zijn en op dit moment weet ik nog niks zeker, maar als de ventielen de boosdoeners zijn, dan gaan ze eruit vermoed ik.
Nogmaals bedankt!!

Login of registreer om te reageren
18-09-2018 om 21:08 uur

Hopelijk is een oplossing voor, helemaal als je er wel profijt van hebt.
Sterkte!

Login of registreer om te reageren
15-11-2018 om 18:59 uur

Nou ik vraag me af waar je aan moet voldoen om in aanmerking te komen hier voor.. wat zijn de eisen hiervoor??

Login of registreer om te reageren
17-11-2018 om 09:49 uur

@Curl

Ik weet toevallig dat ik er voor afgewezen ben. De “beschadigde” longblaasjes moeten het liefst op 1 gedeeltelijke plek zitten, bij mij zitten ze verspreid, ook regelmatig klaplongen en een complicatie van die behandeling is een klaplong, dan is het al niet mogelijk...

Groetjes!

Login of registreer om te reageren
17-11-2018 om 15:30 uur

Weet iemand misschien: kun je door ventielen afkomen van noodzaak extra zuurstof bij vliegen? Stel je zit net onder grens (50 mm Hg) dus extra zuurstof geïndiceerd, dan kans dat je met ventielen daarboven komt (dus zonder extra zuurstof kunt vliegen)? Of mag je misschien helemaal niet meer vliegen (kans klaplong door drukverschillen, en na plaatsing ventielen sowieso al behoorlijk grote kans op klaplong las ik ergens)?

Login of registreer om te reageren
17-11-2018 om 21:02 uur

Dat ligt er aan in hoeverre de long krimpt na de ventielen, dit kun je meestal pas na een tijdje testen of het verbeterd is en je geen zuurstof meer nodig hebt.
Kans op klaplong is alleen na de ingreep en kort daarna, ook door het krimpen vd long heb ik begrepen, zit het eenmaal goed dan heb je vlgs mij niet extra kans op een klaplong.

De eisen voor ventielen kun je het beste aan je longarts vragen of aan het team in umcg.

Login of registreer om te reageren