Het heet astma.....als het zo is.

19-09-2018 om 12:18 uur

Hallo,

Al tijd lid paar weken, nu ben ik al een klein half jaar behoorlijk aan t KL%%n. Belande op de HA post met een enorme benauwdheid na een griepje, bloed geprikt, conclusie bronchitis, antibiotica gehad en het hoesten werd snel minder en de benauwdheid geleidelijk.
Maar het ging niet echt lekker ging steeds meer op een naar lucht happende vis lijken als ik de trap op liep. Huisarts zei al vrij snel astma, heb al jaren hooikoorts, als ik terug kijk op mijn leven zijn er genoeg dingen waarvan je denkt...
Sabutamol 2 tot 4x 1 puf ….het kon ook nog een langdurend gevolg van de bronchitis zijn. Er zat ook een bromgeluid in mijn longen en veel slijm.

Na 6 weken controle de brom was weg maar ik was nog benauwd had niet genoeg aan de Sabutamol kreeg er seretide bij 2x1 dgs. ja het ging beter voor paar weken. Inmiddels longfucntietest die was niet zo heel slecht maar er werd gezegt je had de seretide niet mogen krijgen want nu kunnen we niet goed testen. Inmiddels weer terug geweest benauwd de ene keer kan ik alles de volgende dag kom ik de straat nog niet uit Sabutamol werd verhoogd 2x2 dgs en de Seretide in pufvorm ivm me stem had de discus.

Nu 1,5 week verder wordt de sabutamol weer verlaagd naar 2 tot 4x1 puf en de seretide verhoogd naar 2x2 [250 heb ik ] Huisarts vindt dat ik paniek maak.....maar ik wil mezelf weleens een keer beter voelen ik zit in een achtbaan bult op bult af!
Prednison wou ze erbij geven maar ivm verhoofd risico op maagbloeding en mijn bloedverdunners doet ze dat niet maar krijg ik er een slijmoplosser bij en zegt 2x2 sabutamol heeft geen nut...……..zucht...………….Ik heb tevens een verwijzing naar de longarts gevraagd en gekregen want dit schiet zo niet op ik wordt er alleen heel erg depri van. Naast dit heb ik helaas meerdere dingen die ook chronisch zijn en heb ik de afgelopen 1.5 jaar me schoonmoeder en vader verloren en heeft mijn moeder op dit moment terminale longkanker dus ik krijg het behoorlijk voor de kiezen.

Soms denk ik wat als het geen astma s...……….

Liefs,

Login of registreer om te reageren
09-11-2018 om 16:29 uur

ik wilde met mijn verhaal alleen maar duidelijk maken dat een diagnose niet altijd betekend dat er een oplossing komt voor je gezondheidsgevoel. vaak liggen er andere diagnoses aan ten grondslag. Voordat je je eindelijk beter kunt gaan voelen kunnen er jaren overheen gaan. Je beter voelen is niet alleen het medicijn gebruiken wat voor die ene diagnose gegeven wordt. Het is hard werken aan je eigen innerlijk, je omgeving en evt andere diagnoses. Wanneer dat allemaal in balans is, kun je gaan werken aan herstel, door te leven met je beperkingen en daarvan te genieten.

Login of registreer om te reageren