Longontsteking mijn verhaal wie heeft tips

07-11-2018 om 04:31 uur

Hallo

In 2013 een longembolie gehad en sindsdien longproblemen (astma).
Elk jaar soms 2x zit ik tegen opname aan zo ziek ben ik dan.
Eind september ging het niet goed met mij.
Ik voelde het aankomen dat mijn longen weer niet goed gingen.
Tijdens inspanning 5km lopen werd ik niet lekker na 2 a 2,5 km lopen en kreeg pijn in mijn longen.
Aangegeven bij de huisarts en deze verwees naar de cardioloog.
De cardioloog zag geen verandering met 5 jaar terug alleen dat de conditie was achteruit gegaan.
Ik moest in overleg met de internist en longarts.
Die laatste had ik 1 week later een gesprek bij.
Ik kom daar ik zeg het gaat niet goed och wat zag ik naar deze afspraak uit.
Maar de deur was dicht hij wilde mij afsluiten en ik kon gaan.
Zou wel hyperventilatie zijn.
Vol verdriet, onbegrip, boos en ook perplex stond ik buiten.
En steeds ging het slechter huisarts wist niet goed wat hij moest.
Dan maar een ziekenhuis elders second opinion.
Probleem is wat als het spoed is?
Ik kan daar niet snel komen.
Toch een afspraak daar gemaakt en omdat ik steeds slechter werd deze uitgesteld en nog steeds daar niet geweest.
Het ging steeds slechter ik kreeg prednison hele hoge dosis 7 dagen 40gram.
Na 3 dagen zag de huisarts verbetering die ik niet zag.
Ik kon waar ik eerst 5km kon lopen nu niks meer niet eens de trap op.
Maar goed kuur afmaken en het werd steeds minder.
Voor het weekend zij mijn man tegen de huisarts het gaat niet goed we denken een longontsteking zonder mij te zien zij hij nee joh dat verwacht ik niet.
Toen werd het weekend en ik ben niet een klager, snelle beller en misschien zou ik dat wel moeten worden.
Het was een vreselijk weekend.
Maar goed maandag huisarts gebeld er lopend komen kon ik niet meer.
Maar hij wilde niet komen assistent was er ook mee aan.
Die nacht was hels zoveel pijn en rare hoest het ging niet meer.
Volgende dag huisarts weer gebeld en hij had gehoord aan mijn man nu is het ernst.
Koorts heb ik nog nooit gehad kom niet boven de 37.6 uit en dat is een nadeel.
Artsen willen daar niet aan op 1 of andere manier als je geen koorts hebt valt het wel mee.
Huisarts is gekomen en heeft de ambu gebeld.
In het ziekenhuis aan het zuurstof, hartfilmpje week af en wachten op uitslagen.
Longontsteking dat wist ik al.
Zuurstof werd los gekoppeld waar ik zo'n baat bij had.
En met nog een prednison kuur en AB kuur weer naar huis.
Zo ziek, zo niet goed en daar sta je.
Over 6 weken terug komen nieuwe foto en gesprek andere longarts wel in hetzelfde ziekenhuis.
Gaat het niet moet ik bellen verzekeringstechnisch eerst weer met de huisarts.
Daar sta je zo ziek, oververmoeid, benauwd en het niet weten.
1 dag ba het bezoek op de SEH lijkt het slechter in plaats van beter.
Wordt het eerst slechter?
Waar moet je nog opletten?
Wanneer aan de bel trekken?

Nu nog het dilemma wat doe ik met de second opinion?

Ik ben zo moe, zo kortademig

Wat zouden jullie doen in mijn geval?
Wie heeft tips?

Alvast bedankt!

Login of registreer om te reageren
07-11-2018 om 08:52 uur

Jeetje wat een heftig verhaal.. en wat lijkt het mij naar om niet gehoord te worden op deze manier. Ik vind het belachelijk dat ze je zo aan je lot overlaten, gevaarlijk zelfs...

Persoonlijk zou ik naar een andere huisarts gaan. Maar ik snap dat dat niet zo makkelijk is. Mijn huisarts wil mij al zien als ik voor iets anders bel en hij hoort dat ik een naar hoestje heb... je verdient iemand die naar jou en je man luistert en je klachten serieus neemt.

Ik denk persoonlijk dat jij jouw lichaam het beste kent. Als het voor jou niet goed voelt moet je aan de bel trekken. En je klachten zijn niet niks en zo te horen trek je niet zomaar aan de bel. Dus wanneer je wel aan de bel trekt is het wel belangrijk dat er iemand reageert die het serieus neemt...

Ik heb geleerd dat het enige wat ik heb is mijn gevoel..

Ik denk dat de winst valt te behalen bij een goede behandeling en goede controle van de astma en de klachten! Ik ben geen arts maar je verdient een betere behandeling!

Heel veel sterkte in ieder geval!

Login of registreer om te reageren
07-11-2018 om 21:03 uur

Bedankt voor je lieve reactie. Al op zoek geweest naar een huisarts die zij letterlijk ik ben niet geschikt voor jou aandoeningen. Hij is verplicht je aan te nemen, maar dat zag ik niet meer zitten. Geen optie dus helaas. Wel blij dat ik andere longarts krijg. De prednison is na 7 dagen 40mg verlengd gister met 30mg voor 7 dagen en een AB kuur. Mijn suikers zijn nu steeds boven de 12 bij 15 moet ik bellen toch voel ik me er niet lekker bij zweet enorm. Nu moet ik de medicijnen de tijd geven, maar nu vandaag de 2de tablet van de antibiotica en de 10 prednison tablet gehad ik zie geen verbetering.
Ik voel me zo ziek ik heb nooit een longontsteking gehad. Ik weet niet wat ik moet nu, morgen. Wachten of weer bellen en dan?
Ik krijg nooit koorts dat is ook zo raar.

Login of registreer om te reageren
08-11-2018 om 07:57 uur

Pfoe wat een verhaal, echt heel vervelend dat je dit meegemaakt hebt!

Als je nu pas de 2e ab-tablet op hebt kan het zijn dat je nog niks merkt, vaak duurt het een paar dagen (soms een week) en werkt de abkuur langer door (vaak werkt die nog een week door na het stoppen). Spreek helaas uit ervaring:( Maar als je het niet vertrouwt gewoon bellen!

Qua second opinion daar kan je alsnog heengaan, als je je daar straks serieuzer genomen voelt kan je daar blijven of je gaat terug naar de andere longarts die je nu hebt.

Login of registreer om te reageren
08-11-2018 om 08:06 uur

Jeetje wat lastig zeg... lijkt me echt verschrikkelijk, ik heb persoonlijk altijd het idee dat het wel meevalt en dat ik me aanstel (heel irritant) en gelukkig heb ik een lieve dokter die mij serieuzer neemt dan ik zelf vaak doe... zou niet weten hoe of wat als de dokter zo zou reageren.
Ik hoop dat de nieuwe longarts meer begrip toont... en dat je het daarna zoveel mogelijk buiten de ha om kan regelen en gelijk contact op kan nemen met de longarts of assistent! Veel sterkte nogmaals!!

Login of registreer om te reageren