Hooikoortsachtige klachten in november?

05-11-2018 om 12:16 uur

Beste allemaal,

Tot mijn grote verbazing houden mijn longen zich redelijk tot goed deze herfst. Normaal gesproken is dit de tijd van het jaar dat de longklachten alleen maar toenemen. Echter het lijkt wel of ik nu hooikoortsachtige klachten heb: verstopte en zeer droge neus, 'volle' bijholtes, bonzend gevoel tussen ogen, pijnlijke oren, pijnlijke/branderige ogen, etc.

Vorige week is een CT-scan van de bijholtes gemaakt en volgende week nieuwe afspraak met KNO.

Zijn er meer mensen die hier nu last van hebben?

Groet,

Erika

Login of registreer om te reageren
05-11-2018 om 12:39 uur

Ja, ik heb het ook. Jeukende ogen en dichte neus en niezen. Collega had bloeiende grassen in haar tuin.

Login of registreer om te reageren
05-11-2018 om 14:46 uur

Hoi Daantje, bedankt voor je reactie. Bijzonder hoor, dat de hooikoortsklachten zo lang aanhouden. Ik merk dat ik er behoorlijk onrustig van word. Normaal gesproken duurt voor mij de hooikoortsperiode van ± februari tot en met mei, maar dit jaar begon het al in januari en inmiddels is het november! Heb jij in eerdere jaren zo lang last gehad?

Login of registreer om te reageren
05-11-2018 om 14:53 uur

De seizoenen vervagen en lopen in elkaar over. Dochter begon altijd in februari, daarna volgde ik in maart en man ging dan eind juli in de hooikoortsperiode vanwege de bloeiende grassen.
Maar dochter en ik snuiten en niezen nog steeds, ondanks een arsenaal aan medicijnen.
Het is nu ook weer te zacht voor de tijd van het jaar, alles bloeit nog volop in de tuin.

Login of registreer om te reageren
05-11-2018 om 15:09 uur

De natuur is een beetje van slag en planten die normaal in het voorjaar bloeien, bloeien nu ook al:(
Gelukkig heb ik er zelf geen last van, maar je klachten zijn goed te verklaren. Hoop voor jullie dat het hooikoortsseizoen snel over is!

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 09:53 uur

Bedankt voor jullie reacties. Juist in de afgelopen jaren werden mijn hooikoortsklachten minder maar dit jaar is het een drama, ondanks medicijnen. We zullen er doorheen moeten.

Login of registreer om te reageren