Partner van man met longprobleem gold2

03-11-2018 om 17:55 uur

Hoe is jullie ervaring. Ik ben verpl. Heb een partner van 11 jaar ouder. Mist een 1/4 long, gold 2. Rookt nog. Kost veel energie. Ik ben wat gewend door mijn werk.

Login of registreer om te reageren
03-11-2018 om 18:06 uur

Ik neem aan dat ie (vaak) geprobeerd heeft te stoppen met roken want dat lijkt me toch wel stap 1.

Login of registreer om te reageren
03-11-2018 om 18:55 uur

Het lukt hem steeds niet. Ik begrijp dat het moeilijk is, maar wordt er verdrietig van

Login of registreer om te reageren
03-11-2018 om 19:26 uur

Al bij de huisarts geweest? Met begeleiding van een goede rookstopcoach is de kans van slagen redelijk hoog.

Ik vraag dit omdat ikzelf ook Copd-2 en 46 jaar gerookt heb.
Ik ben bijna 5 jaar geleden gestopt met roken door te gaan dampen (e-sigaret) na alles geprobeerd te hebben inclusief stoppillen van de huisarts.
Ik was binnen 2 weken van de sigaretten af en heb daarmee redelijke gezondheidswinst kunnen behalen.
Is dampen gezond? Nee! maar het is minimaal 95% minder schadelijk dan roken.

Helaas mogen rookstopcoaches in Nederland de damper niet aanbevelen omdat iemand in Brussel heeft bedacht dat het een tabaksproduct is terwijl er geen tabak aan te pas komt.
In Engeland wordt het dampen echter op grote schaal ingezet door de overheid en met spectaculair resultaat. Het aantal rokers is daar sterk gedaald.

Login of registreer om te reageren
04-11-2018 om 19:06 uur

Ben het volledig met Balling eens.

Even voor mijn diagnose Acos van stevig roken overgestapt naar de damper.

1e 2 week lastig, maar daarna een paar maanden succesvol gestopt met roken.

Nu 2 jaar naar mijn diagnose Acos geheel rook en dampvrij, maar uit ervaring helpt de damper zeker.
Mijn partner is destijds ook wegens gezondheidsredenen overgestapt naar het dampen, dampt nu nog, maar is ook reeds 2 jaar sigaretvrij.

Het is echt het mooiste geschenk die je, jezelf kunt geven en het is middels de damper prima te doen, al is geheel stoppen zoals ik zelf altijd beter.

Succes voor diegene die gaat stoppen met roken.

Groeten,
Boemer

Login of registreer om te reageren
05-11-2018 om 13:38 uur

Knap hoor allemaal! Ik ben vlak na mijn diagnose helemaal gestopt met roken!

Nu pas 1.5 maand hoor ;) Maar de 1e 2 weken zijn het pittigste.

Login of registreer om te reageren
05-11-2018 om 14:06 uur

Met de damper is het een fluitje van een cent.
Stoppen is me gewoon overkomen. Was niet eens van plan om te stoppen.

Login of registreer om te reageren
06-11-2018 om 18:10 uur

@Soosh,

Toch knap van je Soosh en nu volhouden

Login of registreer om te reageren