Wat eten we vandaag? Deel 39

16-09-2018 om 17:52 uur

En hier vervolgen we dit culinaire item.

vorige

Login of registreer om te reageren
01-11-2018 om 15:53 uur

Gister lekker tagliatelle met spinazie en gebakken zalm:D
Vandaag simpel lasagne wat ik alleen in de oven hoef te zetten:)

Login of registreer om te reageren
02-11-2018 om 11:24 uur

Door het bericht van @Nckiie ga ik aan de lasagna vanavond. Heb net een flinke hamburger op. :)

Login of registreer om te reageren
02-11-2018 om 11:31 uur

Oeh allebei lekker @Anna50 bij mij ging helaas de lasagne niet door en denk dat het vanavond patatjes worden, aangezien het vrijdagavond is:D

Login of registreer om te reageren
02-11-2018 om 11:58 uur

Wat jammer @Nckiie , maar frietjes met een flinke klodder mayo is ook héél lekker. :)

Login of registreer om te reageren
04-11-2018 om 14:47 uur

Roseval aardappeltjes, wortel, pastinaak en kip in braadzak uit de oven.

Login of registreer om te reageren
05-11-2018 om 06:22 uur

Ga zo kip uit de diepvries halen
De groente liggen al in de koelkast

Login of registreer om te reageren
07-11-2018 om 02:47 uur

Indonesische rijsttafel voor twee personen met mijn vader.

Login of registreer om te reageren
07-11-2018 om 08:23 uur

@Marcus,
Erg lekker zo'n Indonesische Rijsttafel.
Weet jij een goed indonesisch restaurant?
Bij ons in de buurt, Twente, ken ik er geen een!

Login of registreer om te reageren
07-11-2018 om 10:51 uur

Ik kom wel bij toko Anak Mas in Hengelo en in Doetinchem zit en hele goede toko Bagoes. Probleem is dat Chinezen denken dat ze ook Indonesisch kunnen maken...nou vergeet dat maar begin er niet aan zonde van je geld! Was vorige week in Denhaag en naar diverse goede toko's geweest, moest weer eens diverse kruiden vervangen, sommige bewaar ik in een pot met zand in de kelder in het donker. Echt Indonesisch koken dat kon mijn moeder en haar Indonesische vriendinnen. Er is trouwens een heel goed Indonesisch oud kookboek dat je online kan downloaden van een (Indonesische) kok in maritieme dienst. (hier downloaden) Er is nog een heel goed Indonesisch kookboek (één van de beste) maar dat is alleen antiquarisch of tweede hands soms nog te koop moet ik even opzoeken.

Vandaag opgegeven voor het jacht diploma ... niet dat ik echt wil gaan jagen maar heb het wel nodig om een geweer voor Zweden te kunnen bezitten. Jullie kennen mijn stelling wel ... ik eet alleen dieren die ik zelf zou kunnen en willen doden! Vind het hypocriet om iets te eten dat ik zelf niet zelf zou willen doden ... waarom het uitbesteden en op eten als ik het niet wil doden. Dat het niet altijd kan om het zelf te doden in deze maatschappij is een ander ander aspect. Ga maar eens een kip slachten, een leuk schattig konijntje of lammetje en daarna opeten ... velen hebben een grote mond en een klein hartje ik ook maar heb dat wel gedaan. De kleinkinderen van mijn partner in Zweden slachten ook al kippen en schieten met scherp op de schietbaan en die zijn 7 en 9 in die maatschappij hoort dat er gewoon bij.

Vandaag maak ik hertenstoof voor twee dagen, gestoofde peertjes en quinoa erbij.

Login of registreer om te reageren
07-11-2018 om 10:56 uur

Pompoenspaghetti met spekjes, verse pesto, cherry tomaat en rucola

Login of registreer om te reageren