Overwinteren in de Algarve

27-02-2018 om 17:27 uur

Hallo vakantie gangers......
Op advies van mijn longarts, overwinteren ik al jaren in de Algarve, zuid-Portugal, omdat de winters in Nederland geen goede invloed hebben op mijn longen....
Jarenlang had ik een vaste overwinter maatje die meeging, maar nu ze oma geworden is, kan ze niet meer mee omdat ze op de kleinkinderen moet passen.
Hierdoor ben ik mijn vaste overwinter maatje kwijt, en zodoende ben ik nu op zoek naar een andere niet rokende dame/overwinteraar die mee zouden willen.
Na diverse overwinter plekken uitgeprobeerd te hebben, is Quarteira mij het meeste bevallen. Dit is een klein vissersplaatsje in het zuiden van Portugal, in de provincie Algarve. Het ligt 30 min. rijden met de auto ten westen van Faro.
Wie zou het leuk vinden om voor enkele weken, of maanden mee te willen gaan?
Je huurt ieder je eigen apartement, dus niet samen delen.
De huur apartementen zijn voorzien van lift, verwarming, wasmachine, microwave en alle andere benodige keuken apparatuur. Als je je laptop meeneemt, kun je ook internetten. En je kunt ter plaatse een simlock vrije mobiel aanschaffen met een Portugeese simkaart zodat je gratis gebeld kunt worden vanuit Nederland, en gratis in Portugal kunt bellen.
Je kunt via het internet regelen dat je wordt opgehaald en weggebracht van/naar het vliegveld Faro, ze rekenen tussen de €25,- en €30,-.
In het dorp is een fysiotherapeut, (long)arts, tandarts etc. aanwezig.
Er is ook een grote Continente supermarkt, Aldi, Lidl, en ook een kleine Ned. supermarktje waar je Ned. artikelen kunt kopen.
Er is ook een mogelijkheid om een auto, fiets, rolstoel of scootmobiel te huren.

Welke NIET ROKEND gezellige persoon heeft zin om mee te gaan?

Login of registreer om te reageren
11-09-2018 om 12:20 uur

Beste Adembenemend,
Een beetje laat, maar ik zag je bericht nu pas. Ik ben ook opzoek naar een overwinter-maatje en Portugal zou een goede bestemming zijn. Ik ben een vrouw, 67 met COPD3. Heb je nog behoefte aan een overwinetrmaatje en zo ja, zou je hierover willen mailen/kennismaken etc? Hartelijke groet, Slunce

Login of registreer om te reageren
01-11-2018 om 12:28 uur

Beste Adembenemend,

Voor mijn stiefvader ben ik een goede plek aan het zoeken om te overwinteren, en ik zag uw bericht over Quarteira. Hij wil daar ook heen, is het mogelijk wat praktische tips uit te wisselen over bijvoorbeeld het zoeken naar een appartement, welke lokatie handig is, welke longarts goed etc?

Ik hoor graag van u.

Hartelijke groeten,
mirazee

Login of registreer om te reageren
06-01-2020 om 11:42 uur

Beste, kunt u een naam noemen van een appartementengebouw waar u geregeld komt? Ik ben op zoek geweest in Quarteira, maar vind eigenlijk niet echt iets. Bij voorbaat hartelijk dank.

Login of registreer om te reageren
06-01-2020 om 11:43 uur
Reactie op nottebohm

Beste, kunt u een naam noemen van een appartementengebouw waar u geregeld komt? Ik ben op zoek geweest in Quarteira, maar vind eigenlijk niet echt iets. Bij voorbaat hartelijk dank.

Berichtje bedoeld voor Adembenemend.

Login of registreer om te reageren
06-11-2023 om 12:55 uur
Reactie op nottebohm
Reactie op nottebohm

Beste, kunt u een naam noemen van een appartementengebouw waar u geregeld komt? Ik ben op zoek geweest in Quarteira, maar vind eigenlijk niet echt iets. Bij voorbaat hartelijk dank.

 

Wil dit ook wel graag te weten komen

Login of registreer om te reageren