Heb jij nog gesport vandaag? #56

31-10-2018 om 22:38 uur Gesloten

Dit bericht is verplaatst van: Heb jij nog gesport vandaag? #55

De reacties zijn gesloten.
23-10-2018 om 16:58 uur

Vandaag een heerlijke dag gehad op schiermonnikoog.
Flink gewandeld in de storm, genieten

23-10-2018 om 17:51 uur

@Marcus, ja sommige mensen hebben t echt niet door, ik heb copd en astma, kan ook niet tegen luchtjes en word op t moment al ziek van een zuchtje wind bij wijze van.
De fysio waar ik kwam, is veranderd en er sporten gelijktijdig ook niet longpatienten, veel luchtjes, en veel gehoest en geproest.
Doe het maar even zelf, hometrainer, gewichtjes, stepbankje en youtube en ik kom een aardig eind.
Sportschool snap ik dat dat niet lukt, het erge is dat niemand er iets aan doet aan luchtjes of er iets van aantrekt.

23-10-2018 om 17:57 uur

Ik denk dat velen zich niet bewust zijn van de luchtjes. Een simpele brief met uitleg zou een hoop kunnen schelen! Als daarin staat waarom men zulke luchtjes niet op mag met sporten oid beseffen mensen het wat meer. Hiervoor wist ik ook niet dat mensen er zoveel last van konden hebben, nou draag ik zelf al nooit sterke luchtjes. Maar er kan dus zeker iets aan gedaan worden, jammer dat men er de moeite niet voor neemt:( zou een hoop schelen!

23-10-2018 om 18:03 uur

Mijn fysiotherapeut belt me toen ze aan het verven waren en waarschuwde me dat ze in de kleedkamer iets met chloor hadden gedaan en kwam met een alternatief om om te kleden. Ik denk dat ze ook wel zou bemiddelen als iemand een sterk ruikend geurtje op heeft.

23-10-2018 om 19:47 uur

Is ook zo, meestal willen ze best meedenken, alleen is t voor een fysio ook soms niet te controleren, logisch ook.
Mensen denken al vlug dat t wel meevalt, in betere tijden sport ik wel bij de fysio maar niet als ik zo vatbaar ben.
Wel erg attent van je fysio Daantje!

24-10-2018 om 06:05 uur

@ Daantje wat goed dat jouw fysio zo meedenkt.

Had het zelfs bij Heideheuvel bij de observatie periode...had de man van een patiƫnt 's ochtend Deo gespoten .... Nu staat het zelfs in de papieren van Heide heuvel expliciet genoemd..maar inderdaad meesten hebben het niet door. Zelf mijn partner's nu en in verleden hebben het vaak niet echt door of begrepen, ondanks uitleg en vragen het niet te doen. Wil niet gelijk zeggen dat ik liever een vrouw heb die ruikt als een Orang-oetan er zijn best deo's en parfums die amper aanwezig zijn en die bij mij last veroorzaken.

Het is ook dat de ene keer ik er meer last van heb dan de andere keer en voor mijn longziekte zich her openbaarde of mijn leven opnieuw ging beheersen had ik er ook weinig last van en gebruikte ik ook wel een aftershave en deo.

27-10-2018 om 09:22 uur

Nadat ik in de zomer veel buiten heb gewandeld en gefietst vandaag de fitnesshal weer ingedoken. ik voel duidelijk de spieren tussen keel en borst die hard moesten werken ( bij beatrixoord noemden ze dit het ophangsysteem van dd longen).
Maar eerlijk, het was heerlijk!

In deze hal nooit last van sterke geurtjes, misschien omdat het groot en hoog is? Een enkel keer wordt er deo gespoten, dan ben ik snel weg

27-10-2018 om 13:56 uur

Bij de roeivereniging sparen we geld met zijn allen. Iemand maakt een keer soep of brownies om te verkopen of we organiseren een pubquiz of de jaarlijkse sponsoractie. Van dat geld doen we mooie dingen. Een paar jaren geleden een nieuwe keuken en nu pas een verbouwing voor een nieuwe indoor trainingsruimte. Omdat we zoveel zelf doen kan dat op deze manier.

Er roeien bij ons ook gehandicapten en met een rolstoel is alles veel beter toegankelijk nu alles niet meer zo hutje mutje boven op elkaar staat. Zij kunnen vaak makkelijker aan financiering komen en wij aan vrijwilligers, iedereen blij.

Vandaag voor het eerst getraind in de nieuwe trainingsruimte met twee vriendinnen en het is een mooie, fijne plek om te sporten. Twee keer per jaar is het werkweekeind en maken we met zijn allen alles schoon en netjes in ruil voor soep met broodjes, zo ook vandaag.

Het was een gezellige ochtend op de vereniging.

29-10-2018 om 12:32 uur

Klinkt goed Daantje!

Ik ben vanmorgen de fitnesshal weer ingedoken, gezellig met allemaal bekenden dus lekker bijgepraat. T kostte wel veel energie dus thuis na een broodje ei op de bank in slaap gevallen.
Verder dagje rust vandaag

29-10-2018 om 18:06 uur

Vandaag geen sporten, moet werken vanavond
Net klaar met de kleedkamers soppen,schuren en droogtrekken ook topsport