Heb jij nog gesport vandaag? #55

26-05-2018 om 17:51 uur Gesloten

En hier maar weer verder.

vorige

De reacties zijn gesloten.
16-10-2018 om 09:24 uur

@anna50, je kunt de hometrainer net zo instellen als je wilt, ik fiets nu nog op t allerlichtst,maar vind t wel zwaar,ligt er ook aan hoe je conditie is, dat is bij mij nog 0! stoelfietsje vind ik zelf ook lastig in te stellen, gebruik hem eigenlijk nooit, vind t geen fijn ding.
En zwaar om te tillen

16-10-2018 om 19:16 uur

Vandaag een mooie ronde gelopen van 6 km, het was voor een vogelonderzoek. Daarna zou ik lui zijn maar werd gebeld dat er iemand op mijn werk nodig was, dussssss....... genoeg bewogen

21-10-2018 om 19:04 uur

@ Emspems geweldig wat zal je genoten hebben.

Vandaag ben ik voor het eerst sinds tijden met mijn oude clubje klim vrienden mee geweest naar de klimmuur, moest toch weer eens beginnen van mezelf. Het is altijd frustrerend vind ik, de ene dag kan ik niet op of af en vandaag ben ik één keer de muur opgeklommen. Natuurlijk kostte me dat best moeite omdat het toch al snel jaren geleden is dat ik geklommen had en ik geen ervaren klimmer meer ben. Rustig aangedaan en jawel het lukte me uiteindelijk om de top te halen, mede door de coaching, aanmoedigen en goede hulp van mijn vrienden. Maar het was ontzettend fijn om met mijn oude klimclubje daar een deel van de middag te zijn en dat het me lukte één keer de top te bereiken al was het wel een makkelijk parcours. Dit kon nu pas omdat mijn gewicht eerst nog teveel was om dit nog te kunnen doen. Natuurlijk speelt ook wel op de achtergr0nd mee de "angst" dat ik dat met terugval en pijn de komende dagen moet bekopen.

Noot meesten weten wel dat ik mijn hele leven al van "iets" gevaarlijkere sporten hou.

21-10-2018 om 22:25 uur

Gaaf @Marcus en knap!
Hier weer een rondje youtube oefeningen met en zonder gewichtjes, been oefeningen en luchtfietsen :)

22-10-2018 om 09:50 uur

@Marcus Toppertje! :)
@goudvisje , goed bezig.

23-10-2018 om 10:19 uur

Had het wel eens nodig dat ik weer eens zoiets kan doen. Vanochtend uurtje bij de fysio getraind....baalde alleen dat er een patiënt met zuurstof was die een voor mij erg vervelend luchtje op had, waar ik het erg benauwd van kreeg. Rook het al bij binnenkomst. Zegt de fysiotherapeut dat hij daar niks aan doen ... daar zet ik mijn vraagtekens bij ... naar mijn idee kan je dat in de voorwaarden opnemen, ben tenslotte dat al vaker in vorkwaarden tegengekomen zelfs, maar ja het is niet anders.

23-10-2018 om 12:34 uur

@Marcus, dat lijkt me inderdaad heel naar. De mensen kunnen toch achteraf een luchtje opdoen. En de fysio kan er best iets aan doen.

23-10-2018 om 13:42 uur

@ Anna ..ik vertaal inwendig ook zo een opmerking " ik kan er niks aan doen ..." als "... ik ga er niks aan doen..." zo van jouw probleem niet de mijne.

23-10-2018 om 15:42 uur

Dat is voor mij een reden om minder naar de fysio te gaan, ook verkouden mensen komen gewoon, zelfs de fysio,ook logisch want hij moet werken maar voor mij net teveel risisco en erg hygienisch is het niet altijd.
En dan nog de luchtjes...
Ik sport nu thuis veel en eerlijk gezegd bevalt het goed, even investeren maar dan hebbie ook wat , zolang je het geleerde maar toepast.

23-10-2018 om 16:02 uur

@ Goudvisje de luchtjes zijn één van de redenen dat ik sport en train bij de fysiotherapeut omdat een sportschool nog erger is en ik daar helemaal niet kan komen. Moet gewoon zorgen dat ik drie toetellen van die patiënt verwijderd ben dan gaat het nog enigszins. Vind het ook erg lastig om de patiënt zelf aan te spreken het is een copd patiënt met zuurstof in een rolstoel, duidelijk iemand die zelf geen last van luchtjes heeft. Ik ruik in algemeen meer dan anderen, zo ruik ik de brand in het dorp drie - vijf minuten eerder dan mijn omgeving.