Salbutamol weinig puf

07-10-2018 om 09:47 uur

Ik gebruik Salbutamol 3 of 4 pufjes per dag. Nu heb ik op 19 sept. een nieuwe gepakt en heb nu al het idee dat het zowat op is. Kan natuurlijk niet, want dosis is 200. Toch vind ik dat er maar weinig uitkomt. Herkent iemand dit?

Login of registreer om te reageren
07-10-2018 om 10:42 uur

Ik heb dat ook wel eens , heb geen salbutamol, maar met andere pufjes heb ik ook wel eens dat idee, aks je t niet vertrouwd een nieuwe nemen.
Desnoods de oude meenemen naar de apotheek en eens navragen hoe dit kan.
Maar het is ook zo bij mij tenminste dat ik niet altijd de pufjes proef, en dat er toch genoeg uitkomt.

Login of registreer om te reageren
07-10-2018 om 10:57 uur

Ik zou inderdaad even langs de apotheek gaan ermee. Ik heb het alleen 1x gehad met foster en met de rest allemaal nog niet gelukkig:)

Login of registreer om te reageren
07-10-2018 om 11:17 uur

Ik heb het alleen bij Salbutamol. Maar ik ga maar langs bij de apotheek.

Login of registreer om te reageren
07-10-2018 om 12:01 uur

Zou ik doen, het komt wel meer voor bij pufjes aerosol, en gewoon een neiuwe pakken als je t niet vertrouwd, anders gaat t ten koste van je longen.

Login of registreer om te reageren
07-10-2018 om 13:10 uur

Nam net 1 puf, helemaal leeg! Morgen meteen andere halen. Ik heb er nog wel 1 thuis, maar van een ander merk.

Login of registreer om te reageren
07-10-2018 om 17:28 uur

Is dat andere merk niet goed? Als je er tegen kunt zou ik gewoon t andere merk gebruiken, soms hebben mensen wel last van een ander merk maar niet iedereen.

Login of registreer om te reageren
08-10-2018 om 08:28 uur

Kan niet tegen een hulpstof die er in zit. Ik had gelukkig nog een andere salbutamol waar nog wat in zit. Meestal gooi ik ze meteen weg, maar dit keer niet. gelukkig maar. :)
Apotheek vanmorgen vroeg gebeld. Ze stond er geeneens raar van te kijken dat ik het zei. Dus gebeurt het waarschijnlijk meer. Vanmiddag gaat mijn man langs met het betreffende doosje met inhalator. Ik blijf het toch vreemd vinden dat het zo gauw leeg is. Klopt toch niet!

Login of registreer om te reageren
08-10-2018 om 09:17 uur

Klopt zeker niet maar t gebeurt wel vaker met aerosols.
Lastig is het wel, volg keer wat extra bestellen zo zit je nooit zonder als er 1 leeg blijkt te zijn.

Login of registreer om te reageren
08-10-2018 om 10:09 uur

Je krijgt hier altijd een herhaalrecept mee. Ik zal het eens aan de HA vragen, want dit is niks. :(

Login of registreer om te reageren
23-10-2018 om 14:21 uur

Voelde me vandaag minder. Snapte er niet veel van want de hele week voelde ik me super.
Nam weer een puf van de Salbutamol en vond al dat het minder werd. 20 minuten geleden pufte ik weer en er kwam niets uit. :( Ik begon boos te worden (niet goed natuurlijk).
Maar toen keek ik eens naar het spuitmondje en zag dat het er vreemd uitzag vergeleken met een nieuwe.
Nu had ik toevallig (naar aanleiding van een eerdere discussie) een lege huls bewaard voor het geval dat. Ik deed het busje in de lege huls en wat denk je er kwam weer puf uit.

Ik ga morgen maar eens met de fabrikant Mylan mailen, want dit kan toch niet!

Login of registreer om te reageren