Oktober 2018- Stoptober

04-10-2018 om 09:23 uur

Voor het vijfde jaar op rij staat de maand oktober in Nederland in het teken van Stoptober; 28 dagen niet roken in oktober.

Roken is een gewoonte waar jij misschien graag vanaf zou zijn. Samen stoppen sterkt het volhouden. Laat je inspireren door de dagelijkse tips en berichten op de Stoptober-app.

Ben jij aan het stoppen of ken je iemand in je omgeving die probeert te stoppen? Hoe gaat het?

Login of registreer om te reageren
05-10-2018 om 13:07 uur

Vergeef mij mijn cynisme maar is Stoptober niet gewoon een reclamecampagne van de farmaceutische- en gezondheidsindustrie om hun therapieën, pillen en pleisters te slijten?

De geclaimde effectiviteit van deze campagne bij het stoppen met roken is alleen afkomstig van eigen enquêtes en wordt niet ondersteund door onafhankelijk wetenschappelijk onderzoek.
De aangesloten organisaties baseren zich in veel aanbevelingen ook nog eens op verouderde inzichten en onderzoek.

Login of registreer om te reageren
13-10-2018 om 09:39 uur

Verleden jaar deed ik mee, maar het lukte me maar niet. Toen kreeg ik longontsteking. En op vrijdag 13 oktober 1917 gestopt. Nu dus 1 jaar gestopt! YES. :-)

Login of registreer om te reageren
13-10-2018 om 09:58 uur

@Anna50 wat goed dat het je al een jaar gelukt is:D

Login of registreer om te reageren
13-10-2018 om 11:07 uur

@Nckiie , ben ook best trots. Geen haaltje genomen. En mijn man rookt nog. :)

Het lijkt wel of het dit keer heel moeilijk was om te stoppen. Aantal jaren geleden ook gestopt, toen ging het makkelijker. Toch die troep die ze er maar ingooien om je verslaafd te houden, denk ik.

Login of registreer om te reageren
14-10-2018 om 11:57 uur

@ Anna50 goed dat je al een jaar gestopt bent, inderdaad iets om trots op te zijn. Het is gewoon ene psychologisch verschijnsel elke keer dat je stopt met iets en het lukt niet dan is het de volgende keer moeilijker. Dit geldt voor alle dingen die je wil veranderen in je leven of waar je mee wil stoppen en is niet alleen aan het stoppen met roken voor behouden. Gewenningen, verslavingen, gewoontes het zijn allemaal zaken die heel moeilijk te stoppen en te veranderen zijn en moeilijk vol te houden zijn.

Succes en nogmaals wat goed van je!

Login of registreer om te reageren
14-10-2018 om 12:08 uur

@goudvisje en @Marcus dank jullie weg. Ben er ook blij om, maar af en toe krijg ik toch wel trek. Maar dat is maar heel eventjes. :-) Ook niet gek na 50 jaar roken.

Login of registreer om te reageren