toch nog een kans...

30-09-2018 om 08:31 uur

Na het gesprek met de artsen is nu duidelijk dat we opnieuw gaan voor de bestraling met de Cyberknife. In principe zijn we hier "blij" mee, want het betekent dat we hierna nog een kans hebben op een behandeling, mocht het nodig zijn.
We wachten dit wel weer af en voorlopig gaan we er voor! De tumor zit wel lastig, op de bronchien en de kans op schade is wat groter.
Nu wordt er weer middels een lijn in de lies, soort van clips gezet op de tumor zodat dit niet kan bewegen tijdens de bestraling.
Nu zie ik hier enorm tegenop, ik denk dat het een beetje hetzelfde gaat als dotteren en daar heb ik ook geen ervaring mee. Misschien dat iemand mij een beetje kan geruststellen? De arts zei ook wel dat het meevalt ( de lies wordt verdoofd) maar ik word al eng bij het idee alleen. Een roesje schijnt niet nodig te zijn maar ik zou het wel willen. Ik ga hier zowiezo nog een keer om vragen.
Alvast bedankt voor de reacties.

Login of registreer om te reageren
30-09-2018 om 10:20 uur

Dag Eliende,
Ik kan je helemaal geen raad geven, want ik heb veel meer geluk gehad dan jou, bij mij is het na de operatie tot nu toe niet meer teruggekeerd.
Ik wil je veel moed wensen, en hoop dat de behandeling gaat helpen, en niet te zwaar gaat worden.
Ik zou ook om een roesje vragen denk ik.
Ik duim voor jou!

Login of registreer om te reageren
30-09-2018 om 10:38 uur

Ik wil je ook veel sterkte en moed wensen, wat enorm ellendig.
Ik heb er geen ervaring mee en kan er niets over zeggen maar heb wel een hartcatheterisatie gehad, ook via de lies, zonder roesje maar kreeg een rustgevend pilletje dat hielp goed, de verdoving in de lies viel mij mee, ging heel snel en na de 1 e prik voelde ik niks meer, alleen dat ze er bezig zijn maar geen pijn.
Sterkte en ook ik duim voor je!

Login of registreer om te reageren
30-09-2018 om 14:21 uur

Heb er geen last van gehad, was ook erg bang heb dit gewoon gezegd. Probeer te ontspannen hoe moeilijk ook succes en sterkte

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 11:33 uur

Hoi meid, ik ben net nieuw binnen hier op het longforum en zie dat je een behandeling moet ondergaan via de lies. Het is idd alleen de verdoving een beetje wat je voelt. Daarna voel je ze omdat ze bezig zijn met je en bij mij legden ze ook hun "gereedschap" op mij en dat voelde ik wel en als ze je aanraken ergens, dat voel je. Ik heb daarbij geen pijn gehad verder, het allerergst was nog het drukken op de wond zeg maar. Waar ze de lies zijn ingegaan, daar drukken ze even op om bloeding te voorkomen. Dat is alles. Maak je niet te druk want uit ervaring weet ik dat je daar nog meer last van hebt dan van de behandeling zelf.
Succes en ik hoor later graag hoe jij het ervaren hebt.

Login of registreer om te reageren
09-02-2019 om 11:42 uur

Dank je wel voor je antwoord. Inmiddels alles achter de rug. Plaatsen vd markers viel enorm mee! Gisteren de eerste controle scan gehad maar de bestralingen. De 18e de uitslag. Zo spannend!

Login of registreer om te reageren
31-03-2019 om 14:51 uur

hallo hoe is het afgelopen ,best spannend allemaal , Ik ben bestraald zonder markers en heb na 9 mnd nog geen duidelijke uitslag ivm activiteit in bestralingsgebied .

Login of registreer om te reageren