Hoe voel jij je vandaag? #160

19-09-2018 om 15:13 uur Gesloten

Hier weer verder
Vorige topic vind je HIER

De reacties zijn gesloten.
21-09-2018 om 08:59 uur

@bloempje74, wat een mooi streven heeft je dochter, en zo jong nog.
Hopelijk voel je je in het weekend wat beter.
@Nckiie, wat rot die schommelingen met temperatuur steeds, nu weet je ook niet waar t van komt,misschien van die pil dus?
@daantje,wat jammer dat je t nu meer benauwd hebt, het weer veranderd nu ook heel snel opeens, wel fijn dat je nog hebt kunnen sporten.

21-09-2018 om 09:18 uur

@goudvisje ja heel vervelend, maar de koorts blijft aanhouden, lijkt me dat dat nu al had moeten afnemen aangezien ik die pil maandag heb genomen... aghja uitzieken en afwachten dan maar:)

21-09-2018 om 09:23 uur

Ja lijkt mij ook eigenlijk wel,vind die koorts maar vreemd elke keer bij jou.
Dat maakt denk ik ook meer vermoeid, sterkte @Nckiie

21-09-2018 om 09:30 uur

@Nckiie is er wel eens uitgezocht of die koorts niet gewoon een heel andere oorzaak heeft?

Als je eenmaal bekend bent met een longziekte zijn artsen vaak geneigd daar alles op af te schuiven. Ik heb dat meegemaakt met vermoeidheid terwijl uiteindelijk bleek dat ik een ernstig vitamine D tekort had wat de allesoverheersende vermoeidheid in elk geval voor een deel verklaarde.

21-09-2018 om 09:44 uur

@goudvisje die koorts is ook vreemd! En het stomme is, is dat ze me soms niet eens serieus nemen als mijn temperatuur 37 is, dat is voor mij al verhoging! Hij hoort 36 te zijn, maar zolang het onder de 37,5 is denken ze elke keer dat het normaal is en ik blijf elke keer zeggen dat dat voor mij al hoog is.
@daantje ik ben doorverwezen naar de internist, maar daar kan ik eind oktober/begin november pas terecht.
De koorts was eindelijk weg na 3 abkuren en de verhoging soms zelfs ook. Het is echt sinds dinsdag dat het ineens weer terug is en de benauwdheid ook flink is toegenomen. Dus het is weer een raadsel waar het nu vandaan komt.
Mijn vitamine D was net iets te laag, maar toen hij wel goed was was ik net zo vermoeid dus lijkt me sterk dat het daardoor komt, aangezien daar niks aan is veranderd. Slik nu wel weer dagelijks vitamine D3 erbij, want een te kort is natuurlijk nooit goed en mogelijk helpt het tegen de vermoeidheid.

21-09-2018 om 16:01 uur

@Nckiie mijn vitamine D was ook op het randje internist heeft mij toen vitamine D met calcium voor geschreven en merkte na een tijdje wel dat ik minder moe was. Ik schommel ook regelmatig met verhoging ook geen idee waar dat weg komt.
@goudvisje zeker een mooi streven en ben erg trots op haar.

Hier gaat het nog niet zo goed,vannacht en vandaag vooral heel erg benauwd. Loop op mijn tandvlees.
Verhoging en ook last van bovenste luchtwegen.
En voelt alsof ik een elastiek om mijn borst heen heb.
Aanvraag hh is de deur uit en voor nu stootkuur antibiotica om mij hopelijk weer wat op te lappen en dan als onderhoud erbij.

21-09-2018 om 16:27 uur

@Bloempje74 ik gebruik ook al langer calci-chew met vitamine d3. Van de zomer even gestopt in overleg omdat de zon toen vollop scheen en ik zoveel mogelijk in de zon probeerde te zijn. Maar heb niet gemerkt dat de moeheid daarvan afnam, uiteindelijk ging het door het warme en droge weer beter met mijn luchtwegen en op die momenten had ik meer energie.
Wat goed dat je aanvraag voor HH de deur uit is! Hopelijk knap je van de abkuur op:)

21-09-2018 om 17:29 uur

@Nckiie tja ik heb geen keus meer denk ik, het ging al niet lekker en iedere regenbui vandaag ontnam me letterlijk alle lucht en mijn partner dacht nu zelfs dat ik flauw zou vallen.. Samen overlegd dat dit niet meer zo kan...ik ben helemaal op en al mijn reserves zijn ook op. En het dagelijks funtioneren wordt steeds minder. Hoop ook dat de ab werkt.
Hoe gaat het nu met jou, beetje kunnen slapen met die hitte afgelopen nacht.

21-09-2018 om 17:42 uur

@Bloempje74 echt balen dat je zo voor het blok gezet wordt en dat het zo slecht gaat! Ik hoop dat we allebei heel veel aan HH gaan hebben:)
Ik heb vannacht redelijk geslapen, maar 2x benauwd wakker geworden ipv de halve nacht benauwd wakker liggen. Met maximaal vernevelen houd ik het gelukkig ook beter vol:) ik merk langzaam iets verbetering. Leef wel nog van medicatie naar medicatie, maar gelukkig geen exacerbaties meer gehad.
En ik heb vandaag gehoord dat ze een mobiele vernevelaar gaan regelen voor me:D dan kan ik straks als het beter gaat wat makkelijker weg en hoef ik niet continu te plannen met medicatie wanneer ik thuis moet zijn ervoor, daar ben ik wel heel blij mee!

21-09-2018 om 18:14 uur

@Bloempje74 gaat bij jou niet echt lekker zeg! Nu de aanvraag voor HH de deur uit...tja soms heb je geen keuze want t word steeds heftiger en zwaarder zo.
@Nckiie fijn dat je iets verbetering merkt en nog fijner de mobiele vernevelaar als je strakkies dan weer wat meer weg kan kun je idd gewoon wegblijven.
@Ems ik hoop dat je lekker naar vlietland bent!