Vloerzeep met olien (Woca, TripTrap, Forbo Monel)

29-09-2016 om 13:20 uur

Beste,
Wij hebben een houten geoliede vloer en reinigen die met Woca natuurzeep (wit). Als ik dat heb gedaan, heb ik dagen meer moeite om te ademen. Daarom dweil ik haast nooit.. In die natuurzeep zitten kokosolie, sojaolie en tensiden.
Op de slaapkamers ligt dan weer marmoleum. Van die zeep heb ik ook last. Er staat op dat er minder dan 5% niet-ionogene stoffen in zitten.
Kan het liggen aan de tensiden bij Woca en niet-ionogene stoffen bij Forbo monel of ligt het aan de olien? Iemand een idee waar ik de vloeren dan mee kan reinigen?

Superbedankt.

Login of registreer om te reageren
29-09-2016 om 15:48 uur

Ik ben niet bekend met deze zeepsoort, maar ik maak wel af en toe gebruik van citronella zeep op basis van Javaanse citrusolie.
Deze blijft ook vaak nog enige tijd in huis hangen en kan de luchtwegen ook irriteren.
Het kan heel goed zijn dat je last hebt van de geurolie in de zeep hebt.
Geurtjes, en in dit geval dus ook geurolie meegerekend, kunnen benauwdheid opwekken.

Ik hoop dat iemand anders wel bekend is met de zeep en je daardoor kan helpen.
Misschien een tip om even de titel te wijzigen door de merknaam van de zeep toe te voegen?
Kan de kans op lezen van iemand die de zeep kent mogelijk vergroten.

Login of registreer om te reageren
01-10-2016 om 17:58 uur

Bedankt. Volgens de verpakkingen zit er geen geurstof aan toegevoegd. Als kind vond ik die emmer bruine zeep van mijn ouders in de schoonmaakkast ook vreselijk. Misschien door de olien (en geven tensiden alleen contactallergie)? Hoe slecht is het voor me, vraag ik me af. Misschien de luchtreiniger ook daarvoor maar eens aanzetten, niet alleen voor de houtrook die van de buren de hele dag in ons huis hangt in de herfst, winter en lente.
Ik weet niet hoe je titel kunt wijzigen (of een emailnotificatie te krijgen als iemand terugschrijft..)., zal eens kijken.

Login of registreer om te reageren
07-09-2018 om 14:31 uur

Vandaag gezocht op internet of de onderhoudsmiddelen van de vloer een allergische reactie kunnen veroorzaken. Wat ben ik blij dat ik jouw reactie tegenkom Racheltje en er zo achter kom dat meer mensen hier last van hebben.
Vanaf de eerste dag dat mijn vriend hier over de vloer komt, heeft hij last van benauwdheid. Wat we ook doen, intensief schoonmaken, gordijnen wassen, niets helpt. Zoeken op de hooikoorts site,zou het de centrale luchtafvoer kunnen zijn etc. Vorige maand, net voor de vakantie, vloer gereinigd en geolied met producten van Woca. Elders geen klachten en thuis direct weer benauwdheid.

Maandag is de vloer met witte natuurzeep schoongemaakt en een goede deklaag aangebracht en sindsdien heeft hij het enorm benauwd en blijft niezen.
- Hebben nog meer mensen hier last van? Ben heel erg benieuwd!
- Hoe hebben jullie het opgelost? Moet ik de vloer nu nu gewoon met schoon water dweilen in de hoop dat zoveel mogelijk van het product eraf gaat? Wellicht de toplaag eraf boenen/borstelen en de vloer onbehandeld laten? Dit geeft wel kans op vlekken vandaar dat ik hem graag met iets anders wil beschermen.

Graag jullie reactie! Alvast bedankt.

Login of registreer om te reageren
20-09-2018 om 14:21 uur

Daarom heb ik 1x per week hulp, alleen om de vloeren te dweilen....

Login of registreer om te reageren