Erge last van hooikoorts dit jaar, tips??

21-04-2018 om 11:55 uur

Ik heb dit jaar naar mijn idee veel meer last van hooikoorts en heb ik ondanks de medicatie die ik gebruik nog best last.

Ik gebruik momenteel livocab oogdruppels, dysmista neusspray, desloratadine,kestine, montulekast, omeprazol 20 mg, 3x2 daags foster 100/6 en 4x2 sulbatumol per dag. En draag als ik naar buiten ga mijn zonnebril en mijn oordoppen.

Maar nog ben ik benauwd, heb ik last van jeuk overal. Heb ik op een paar plekken alweer uitslag en heb ik erge last van een droge/rauwe gehemelte en keel. Dat maar niet weg wil gaan, ook niet met veel drinken. Mijn neus gaat alweer dicht zitten door al het slijm en het hoesten begint weer.

Hebben jullie tips voor mij om de klachten te kunnen verminderen?

Login of registreer om te reageren
29-04-2018 om 21:44 uur

Het is erg wisselend hier, na een dramatische week, gaat het nu redelijk. Maar het regent, het waait.
Even een vraag over de kruisallergie.
Mijn dochter reageert ook op berkenpollen. Nu vraag ik me af, ben je dan ook allergisch voor het zoetmiddel dat gemaakt wordt uit berk? We zagen dat op de reclame nl. Of is dit te vergezocht?

@Feline2014, tijdens de hooikoortsperiode, zeker als je al veel klachten hebt, echt goed opletten wat je eet idd. Mijn dochter kan in de herfst en winter gele kiwi eten (groene niet) maar nu tijdens de pollentijd, brandde het aan haar lip en tong. Dus ze heeft hem niet opgegeten.
Klinkt raar misschien, maar lik eerst aan een vrucht en wacht dan even. Als je niets voelt, neem je een klein hapje en wacht dan weer.
@Daantje, ik heb een glas zout water staan en we nemen een paar keer per dag een oogbadje. Het verkoelt, stilt de jeuk enigszins en bevochtigt de ogen.
Elke ochtend water koken en theelepel zout erdoor roeren, zo gepiept en je komt er de dag wel mee door.

Login of registreer om te reageren
27-05-2018 om 11:52 uur

Hallo, het is al even geleden dat ik heb gereageerd. Ik heb uiteindelijk denk ik last gehad van een allergische reactie op iets dat ik heb gegeten. Dit heb ik de afgelopen twee jaar al meerdere malen gehad.

Nu jammer genoeg al weer even echt benauwd, de puffers werken lang niet meer optimaal, na twee a drie uur weer benauwd en zo moe door het lastig tot niet kunnen slapen. Nou heb ik het vermoeden dat ik komt door de combinatie van uit de verhuizing zijn en de verbouwing, en nu de verbouwingen op het werk, die gelukkig (bijna) klaar zijn en ook de hooikoorts. Ik kijk het nog maar even aan tot dinsdag. Want ik wil maandag niet afzeggen in verband met een sollicitatiegesprek.

Login of registreer om te reageren
20-09-2018 om 11:05 uur

Ik had wel vaak klachten als rode ogen, dan weer alsof verkouden was. Maar deze zomer viel het kwartje veel hoesten en hooikoorts, na een behandeling met Bioresonantie en accupunctuur was het na drie sessies over en voelde me een stuk beter

Login of registreer om te reageren