Hoe voel jij je vandaag? #160

19-09-2018 om 15:13 uur Gesloten

Hier weer verder
Vorige topic vind je HIER

De reacties zijn gesloten.
19-09-2018 om 19:44 uur

Gisteravond ging het al wat minder, misschien toch teveel gedaan. Vanochtend eerst een exacerbatie, vanmiddag weer een. Dus de longarts gebeld wat ik qua medicatie zou kunnen doen en die zei kom maar meteen langs! Dus 4 uur lang op de seh gezeten... had weer koorts, maar alle waardes waren goed en crp was zelfs laag. Dus ze denken nu een beginnende luchtweginfectie en moet het goed in de gaten houden, mag nu 6x vernevelen ipv 4x en als het weer misgaat moet ik direct bellen. Mocht gelukkig weer naar huis.
Werd zelfs herkend daar, dan weet je wel dat het niet goed zit. En blijkbaar hadden ze op de afdeling ook doorgekregen dat ik weer op de seh zat, die waren ook geschrokken.
Dus we gaan weer extra rustig aan doen en uitzieken:)

Verder contact gehad met Heideheuvel en mag 8 oktober voor de intake komen en 25 en 26 oktober voor de observatie:) dus daar kan ik me mentaal alvast op voorbereiden.
Nu ga ik lekker naar bed, ben helemaal gesloopt van het uitje seh!

19-09-2018 om 19:48 uur

Pittig weer @Nckiie morgen maar dagje niets doen.

Ik heb vandaag een dagje niets gedaan. Was er erg aan toe. Geen wekker gezet en mijn vriend is op congres dus daar werd ik ook niet wakker van. Verder beetje in huis gerommeld, begin gemaakt met mijn nieuwe haakwerk, lekker op de bank. Hoop dat het morgen ook voelt dat ik weer een beetje opgeladen ben.

19-09-2018 om 20:10 uur

@Nckiie, wat ellendig weer, ik hoop dat je lekker kunt slapen en bijkomen van deze avond, gelukkig schiet HH op nu, is nodig ook! Sterkte en lekker slapen xxx

@Daantje, heerlijk zo'n aanrommeldagje,een beetje herfstgevoel maar dan met zomers weer,soms kan zo'n dagje zo goed doen!

@bloempje74, is er bij jou ook sprake van intern revalideren in HH? Dat valt niet mee met een gezin denk ik maar het is vaak wel de moeite waard, hoop dat het snel beter gaat met je.

19-09-2018 om 20:14 uur

@daantje zeker een dagje niets doen, stond voor vandaag ook al op de planning, maar nieuwe rondes nieuwe kansen:)
Wat fijn dat je zelf ook een dagje met niks hebt kunnen inplannen (klinkt stom zo, maar je snapt me vast wel). Hoop dat je morgen merkt dat je ervan bent opgeknapt!
@goudvisje ben uitgeput dus hoop dat het lukt:) en zeker fijn dat HH nu op de planning staat! De arts-assistent van vanavond vond het ook echt nodig en was blij om te horen dat er een datum staat.

20-09-2018 om 05:40 uur

@Nckiie heftig weer hoor, hoop dat je een beetje geslapen hebt en vandaag tot rust komt en fijn dat je een datum hebt. Beterschap
@goudvisje dat weet ik nog niet, op dit moment vind ik alles goed zoals het nu gaat is ook niks en dan moet de herfst nog beginnen, de kinderen hebben de afgelopen jaren al weinig aan mij en zeggen ook steeds vaker je bent meer ziek dan fit en als er iets is op school e.d blijf maar thuis, de jongste vindt het maar niks dat ik zo snel loop de hijgen en te piepen. Ik ga vaak niet mee naar verjaardagen, feestjes of etentjes. Heb het afgelopen jaar een hoop geleerd en veel duidelijkheid gekregen maar als ik zo blijf doorrommelen wordt het er ook niet beter op en eigenlijk is voor mij nu ook de grens bereikt. Vindt het ook lastig maar zet mezelf nu maar eens op 1.
@Daantje hoop dat je door je rustdagje gister nu weer wat op geladen bent.

Lag gister al om 19.00 te slapen, jongste maakte me wakker omdat hij nog moest eten 15 min. later sliep ik alweer totdat ik erg benauwd wakker werd, na puffen weer gaan slapen ben op.
Nog steeds keelpijn, oorpijn en voel me ook ziek.
Vandaag rustdag ingepland.

20-09-2018 om 06:51 uur

Ook ik ben verkouden. Mijn longen zijn wat geiriteeerd maar niet benauwd. T komt nooit goed uit bij een astmapatient, maar nu echt niet: komend weekend doe ik mee met een vogelcursus op vlieland.

20-09-2018 om 06:54 uur
Reactie op Daantje

Ik heb vandaag een dagje niets gedaan. Was er erg aan toe. Geen wekker gezet en mijn vriend is op congres dus daar werd ik ook niet wakker van. Verder beetje in huis gerommeld, begin gemaakt met mijn nieuwe haakwerk, lekker op de bank. Hoop dat het morgen ook voelt dat ik weer een beetje opgeladen ben.

Ik doe wel eens een dagje alsof ik ziek ben, op de bank, dekentje over, slapen en tv kijken. T werkt hier goed

20-09-2018 om 09:07 uur

@bloempje74, denk dat dit ook heel goed is dat je jezelf eens op nr 1 zet, wat ik zo van je lees ben je best een doordouwer maar eigenlijk loop je je zelf voorbij.
Voor kinderen is het altijd lastig een zieke ouder maar dan nog, ze hebben daar maar mee te dealen, klinkt niet aardig misschien maar ze kunnen meer aan dan wij vaak denken.
Kinderen zijn van nature nogal egoistisch, op de goede manier bedoel ik, ;) en dat mag ook als je kind bent maar als dingen niet zo gaan als zou moeten, leren ze ook wat tegenslag is, ik ben door tegenslag niks minder geworden in mijn jeugd.
Denk nu maar eerst even aan jezelf,soms is er geen andere keuze! Sterkte! En knuffel.

@emsepems,wat een leuk vooruitzicht, hoop dat je vlug opknapt, zo jammer als dan net zoiets leuks er aan komt en je lijf niet meewerkt.
Misschien ook een dagje even niks doen en jezelf verwennen?beterschap.

20-09-2018 om 09:18 uur

@Bloempje74 Hopelijk doet de rustdag je goed! Zo te lezen kan je die wel enorm goed gebruiken, hoop echt dat je snel opknapt!
@emsepems Oh wat naar dat je nu net verkouden wordt, hopelijk zet het niet door en kan je dit weekend genieten op Vlieland!

20-09-2018 om 17:50 uur

@goudvisje klopt ik ben een doordouwer, van huis uit meegekregen. Zelfs met 40 graden koorts gewoon doorgaan, weet soms niet eens hoe ik een dag ben door gekomen. Mijn ouders zijn letterlijk en figuurlijk doorgegaan tot ze er dood bij neervielen en op veel te jonge jonge leeftijd.
Ik wil dat niet, ik wil toch nog wel heel veel leuke dingen gaan doen, ook met mijn kinderen. Inzicht komt helaas wel erg laat. Ja kinderen kunnen het je moeilijk maken vooral de jongste een puberende zoon.
Mijn moeder was ook ziek en ik moest op 12 jarige leeftijd toen tijdelijk eten koken en huishouden doen en ben er ook niet minder van geworden.
Maar merk wel dat we nu in een hele andere tijd leven. Gelukkig komt mijn dochter dit weekend weer thuis dat is mijn steun en toe verlaat.
@Nckiie rustdag was zeker nodig, voel me helemaal niet fit, veel geslapen. Hoop dat jij een rustige dag hebt gehad.
@emsepems hoop dat het niet verder doorzet en je op Vogel cursus kan..